Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

5 maja 2017

Kotlety z kaszy jęczmiennej i brokułów

Składniki:

  • 2 szkl wody
  • 1 szkl kaszy jęczmiennej
  • 300 g brokułów (użyłam mrożonych) 
  • 200 g twarogu
  • 1 jajko
  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki masła (dodałam od siebie)
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia
  • bułka tarta do obtoczenia kotletów (w oryginale mielone migdały)


Wykonanie:
Kaszę jęczmienną zalać dwiema szklankami osolonej wody, dodać masło i ugotować kaszę na sypko.
Brokuły oczyścić, podzielić na różyczki, wrzucić na wrzątek i ugotować do miękkości. 
Odcedzić, przestudzić i rozdrobnić (ja użyłam do tego celu tłuczka do ziemniaków).
Cebulę i czosnek obrać. 
Cebulę pokroić w drobną kostkę. Zeszklić ją na oleju. 
Pod sam koniec smażenia, na patelnię przecisnąć ząbki czosnku i smażyć całość maksimum minutę, aż czosnek zacznie pachnieć.
Twaróg rozdrobnić (można użyć tłuczka).
Do ugotowanej gorącej kaszy dodać cebulę z czosnkiem z patelni oraz rozdrobnione brokuły i twaróg.
Całość wymieszać i pozostawić do przestudzenia.
Gdy masa przestygnie, wbić do niej jajko oraz doprawić do smaku solą i pieprzem.
Dokładnie wyrobić do jednolitej konsystencji.
Dłońmi formować kotlety, obtaczać je w tartej bułce. 
Kotlety schłodzić w lodówce, po czym usmażyć na gorącym oleju na rumiano z obu stron. 
Podawać z surówką.

Przepis znaleziony w książeczce "Kasze - zdrowe i smaczne dania" zawiera moje niewielkie zmiany.

A oto inne propozycje na kotlety z dodatkiem kasz i ryżu:



3 komentarze:

  1. Wypróbuję na pewno w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajne; lubie przyrządzać tego typu kotleciki

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie - super. Kasza jęczmienna to moja ulubiona.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta