Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

14 stycznia 2017

Ciasto ze śmietaną i boczkiem

Składniki: (na tortownicę 24-26 cm)
Ciasto
  • 150 g białego sera trzykrotnie mielonego (użyłam twarogu śmietankowego)
  • 350 g mąki
  • 1 jajko
  • 6 łyżek mleka
  • 1/2 szkl oleju
  • 3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • sól do smaku
Wierzch
  • 200 g boczku
  • 150 g gotowanej szynki
  • 100 g salami
  • 4 jajka
  • 400 g kwaśnej śmietany
  • 1 pęczek zieleniny (szczypiorku lub natki pietruszki)
  • sól
  • pieprz
  • szczypta gałki muszkatołowej (dodałam od siebie)

Wykonanie:
Ciasto
Do miski włożyć ser, wbić jajko, wlać mleko, olej i dosypać sól. 
Wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia i dodawać po trochu do mieszanki serowej. 
Wszystkie składniki zarobić ręką, aż się połączą.
Następnie ciasto przełożyć na stolnicę wysypaną mąką, dobrze je zagnieść i rozwałkować. 
Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia. 
Ciasto przenieść do formy (ja to zrobiłam na wałku), podciągnąć do góry brzeg.

Wierzch
Umyty i osuszony z wody szczypiorek drobno posiekać.
Wędlinę pokroić, wymieszać ze szczypiorkiem, po czym rozłożyć na wierzchu ciasta w tortownicy.
Jajka wbić do miseczki, roztrzepać widelcem. Dodać śmietanę oraz przyprawy do smaku i wymieszać wszystko do uzyskania jednolitej konsystencji. 
Mieszankę śmietanowo-jajeczną rozprowadzić na warstwie z wędliny i szczypiorku.
Ciasto piec w nagrzanym do 200 C piekarniku przez 25-30 minut (piekarnik gazowy).

Źródło: Oda Tietz "Najlepsze ciasta z blachy"



5 komentarzy:

  1. ale fajna propozycja! Chętnie calość bym popila barszczem czerwonym ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem jak to smakuje, będzie trzeba zrobić:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile tu pyszności! Wspaniałe! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj;ale co z tym olejem?

      Usuń
    2. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Już poprawiłam wpis.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta