Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

2 grudnia 2016

Krombol - wielkopolski napój z dyni

Przepis na ten intrygujący dyniowy napój dodała Justyna do tegorocznej edycji mojej akcji Kuchnia Krajów Słowiańskich.
Zaciekawił mnie on do tego stopnia, że sama go przygotowałam. 
Jak smakuje, będę mogła Wam napisać za jakieś 2 - 3 miesiące, bo tyle czasu potrzeba, aby nabrał on właściwego smaku.

Składniki:
  • 1/2 kg dyni (waga po obraniu i usunięciu części nasiennej)
  • 2 litry wody
  • 8 płaskich łyżek cukru
  • 4 łyżki octu
  • 2 płaskie łyżeczki kwasku cytrynowego
  • 8 goździków

Wykonanie:
Obraną i pozbawioną części nasiennej dynię pokroić w kostkę.
W wody, octu, cukru, kwasku cytrynowego oraz goździków zagotować zalewę.
Z zalewy wyjąć goździki.
Kawałki dyni rozłożyć w umytych, wyparzonych i suchych słoikach, zalać je wrzącą zalewą.
Słoiki szczelnie i dokładnie zakręcić, po czym odwrócić do góry dnem i w takiej pozycji pozostawić do wystygnięcia.
Gotowe słoiki odstawić na 2 - 3 miesiące, po tym czasie napój jest najsmaczniejszy do picia.

Tu znajdziecie opis efektu końcowego.



3 komentarze:

  1. oo nie słyszałam żeby z dyni robic kompot. Więc czekam 3 miesiące i przeczytam chętnie opinię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie, dlatego go zrobiłam, no i też czekam 3 miesiące :)

      Usuń
  2. Napisz koniecznie jak smakuje kiedy już spróbujesz :) Ja mam na koncie niewypał z marynowaną dynią wg J. Kuronia. Pięknie sfotografowałam, ale nie dałam na bloga, bo nie znałam efektu. W końcu otworzyłam słoik i... bardzo się rozczarowałam. Mam nadzieję, że u Ciebie będzie zupełnie inaczej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta