Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

19 listopada 2016

Vispipuuro - fiński deser z kaszy manny

Vispipuuro to prosty i szybki do przyrządzenia deser na bazie kaszy manny. Znany jest też w kuchni szwedzkiej pod nazwa klappgröt.
Można przyrządzić go na dwa sposoby - z brusznicami (borówkami) lub jagodami, i to właśnie tę drugą wersję dziś Wam prezentuję.
Kaszę manną można ugotować zarówno na mleku jak i na wodzie, ja użyłam mleka. 

Składniki:
  • 2 szkl mleka
  • 5 łyżek stołowych kaszy manny
  • 150 ml mrożonych jagód*
  • 3 łyżeczki cukru
  • szczypta soli

Wykonanie:
Jagody rozmrozić i zmiksować blenderem na gładką masę.
Do garnka wlać mleko, dosypać sól, cukier i kiedy mleko będzie letnie kaszę manną. Po dosypaniu kaszy wszystko dokładnie zamieszać.
Gotować kaszę na niewielkim ogniu, aż zgęstnieje, mieszając ją często, by nie porobiły się grudki.
Pod koniec gotowania dodać zmiksowane jagody. 
Całość chwilę jeszcze pogotować.
 Zestawić z ognia, wystudzić. Po czym wystudzoną kaszę ubić mikserem na puszystą masę.
Deser rozłożyć do pucharków.
Można podawać go z cukrem, mlekiem lub keksem słodkiej śmietanki na wierzchu.


*Mrożone owoce zastąpiłam dwoma łyżkami stołowymi domowej roboty jagodami w soku własnym.  


Źródło: mniam-mniam blog


Kuchnia skandynawska 2016

2 komentarze:

  1. Super! cieszę się że zrobiłas i smakowało. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam go latem zeszłego roku. Jest pyszny!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta