Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

31 października 2015

Struklji - słoweńskie pierogi rolowane

Przepis na te niezwykłe pierogi Mirabelka dodała do mojej akcji kulinarnej "Kuchnia Krajów Słowiańskich 2015"
Kiedy go zobaczyłam, wiedziałam, że muszę ugotować "struklji" jak najszybciej!
Poszłam tropem Mirabelki i swoje stuklji również przygotowałam z serem na słodko. 
Muszę przyznać, że jest to przepis doskonały dla pierogowych smakoszy, którzy nie przepadają za lepieniem tradycyjnych pierogów. 
Rolada nie wymaga wielkiego nakładu pracy - ciasto robi się błyskawicznie, tak samo szybko się je zawija i jedynie trzeba poświęcić więcej czasu na gotowanie.  
Efekt końcowy jest rewelacyjny - na talerzu mamy smak pierogów, a nie jesteśmy urobieni po pachy!  

Składniki (dla 2 osób):
ciasto:
  • 200 g mąki pszennej,
  • ok 1/3 szkl ciepłej wody,
  • 1 łyżka oleju
nadzienie:
  • 200 g twarogu,
  • 1 żółtko,
  • 1 łyżka cukru pudru,
  • mielony cynamon do smaku
dodatkowo:
  • 2 łyżki bułki tartej,
  • masło i cukier do polania

Wykonanie:
Z mąki, wody oraz oleju zagnieść miękkie ciasto pierogowe. Gotowe odstawić pod przykryciem na pół godziny, aby "odpoczęło".
W międzyczasie w dużym garnku wstawić wodę, lekko ją posolić (jeśli robimy struklji ze słodkim nadzieniem, jeśli z wytrawnym soli musi być więcej)
Kiedy woda w garnku się gotuje, przygotowujemy nadzienie: w misce rozgniatamy twaróg widelcem, dosypujemy cukier puder oraz cynamon do smaku, dodajemy żółtko i całość bardzo dokładnie mieszamy na jednolitą masę.
Kiedy ciasto "odpocznie", na lekko posypanej mąką pszenną stolnicy rozwałkowujemy z ciasta cienki okrąg. Rozkładamy na nim farsz, zostawiając 2 cm margines wolnego miejsca.
Ciasto zawijamy jak roladę, zlepiając dokładnie końce.

Czystą ścierkę kuchenną zmoczyć, wycisnąć i posypać dwoma łyżkami  tartej bułki. 
Zawinąć struklji w ścierkę. Końce materiału zawiązać białą nicią i tę "paczuszkę" wrzucić do garnka na gotujący się wrzątek.
Gotować na wolnym ogniu 30 minut. 
Po tym czasie "paczuszkę" wyjąć ostrożnie z garnka (UWAGA JEST GORĄCA!!!) i uważając, aby się nie poparzyć usunąć nitki, rozwinąć ściereczkę i gotowe struklji pociąć na kawałki.
Podawać polane stopionym masłem posypane cukrem lub śmietaną wymieszaną z cukrem - jak kto woli (u mnie z masłem).



6 komentarzy:

  1. Zaskakujące i intrygujące. Z pewnością spróbuję, chociaż na razie będę się urabiała po pachy, robiąc pierogi z podrobami:):):) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie stwierdzam, że od teraz pierogi z serem jedynie w takiej wersji. Jelko, ugotowałam Twoje austriackie knedle serowe - świetne. Przymierzam się też do wersji wytrawnej. Na blogu z pewnością się pojawią
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Super pomysł! Prosto, szybko i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam; bardzo smaczne i rzeczywiście w smaku jak pierogi ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta