Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

8 sierpnia 2015

Zupa z fasolką szparagową

Tę zupę ugotowałam już jakiś czas temu, tylko zapomniałam opublikować.
Przepis na nią znalazłam na blogu Mirabelki. W porównaniu do oryginału wprowadziłam małe zmiany: nie dodałam do zupy ziemniaków, chciałam, by zupa była jeszcze lżejsza, a zamiast natki pietruszki dodałam posiekany koperek oraz zabieliłam zupę śmietaną.
Myślę, że w wersji z ziemniakami zupa sprawdzi się w chłodniejsze pory roku, bo swobodnie można ją ugotować nawet zimą, wykorzystując mrożoną fasolkę szparagową. 

Składniki:
  • 1 skrzydło z indyka,
  • 1/4 kg żółtej fasolki szparagowej,
  • 1 marchew,
  • 1 pietruszka,
  • 1/4 bulwy selera,
  • kawałek pora,
  • 3 łyżki pęczaku,
  • 1,5 l wody,
  • posiekany koperek,
  • śmietana do zabielenia zupy (opcjonalnie),
  • sól,
  • pieprz

Wykonanie:
Mięso z indyka zalać wodą i gotować pod przykryciem na małym ogniu przez 45 minut. 
Fasolkę szparagową umyć i oczyścić, odcinając końcówki nożem. Następnie oczyszczoną fasolkę pokroić na mniejsze kawałki.
Seler, marchew i pietruszkę obrać, a następnie zetrzeć na tarce o najgrubszych oczkach. Kawałek pora pokroić w cienkie plasterki.
Pokrojoną fasolkę dorzucić do zupy, a gdy będzie półtwarda dodać kaszę i pozostałe warzywa. Gotować, aż kasza i warzywa będą miękkie. Doprawić zupę do smaku solą i pieprzem.
Podawać zabieloną śmietaną z posiekanym koperkiem.

 

4 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta