Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

21 sierpnia 2015

Sałatka z brokułem

Bardzo prosta i smaczna sałatka, którą znalazłam na blogu "Przepisy kulinarne"
Niestety musiałam ją nieco zmodyfikować, bo ani pestek słonecznika, ani koperku nie było w moim sklepie - mimo zmian i tak się udała.
Poniżej podaję skład taki, jak w oryginale.

Składniki:
  • 1/3 główki brokuła,
  • 4 jajka ugotowane na twardo,
  • 1  duży pomidor,
  • 1 mała czerwona cebula,
  • 1 garść łuskanych ziaren słonecznika,
  • posiekany koperek wg uznania,
  • 1-2 łyżki majonezu,
  • 1-2 łyżki jogurtu naturalnego,
  • sól,
  • pieprz

Wykonanie:
Różyczki brokuła wrzucić na osolony wrzątek i gotować 2-3 minuty. Odcedzić na sicie, pozostawić do ostygnięcia.
Ugotowane jajka obrać, żółtka pokruszyć, a białka pokroić w kostkę.
W kostkę pokroić również umytego i oczyszczonego z szypułki pomidora.
Cebulę obrać i pokroić w kosteczkę.
Wszystkie składniki delikatnie wymieszać w misce, doprawiając całość solą i pieprzem do smaku oraz dosypując posiekany koperek i ziarna słonecznika.
Wymieszać jogurt z majonezem, dodać do sałatki i całość ponownie delikatnie wymieszać, aby wszystkie składniki się połączyły.




Warzywa psiankowate 2015 Warzywa psiankowate 2015

5 komentarzy:

  1. Właśnie takie proste przepisy tworzą smaczne sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna sałatka, chętnie kiedyś zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna sałatka a takie z brokułem bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta