Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

9 sierpnia 2015

Gazpacho - chłodnik andaluzyjski

Patrząc na wskazania termometru za oknem, można nabrać wątpliwości czy to jeszcze Polska czy już Hiszpania, dlatego dziś proponuję gazpacho - andaluzyjski chłodnik - zupę idealną na panujące obecnie upały. 
Robi się ją błyskawicznie i prosto, prościej już chyba nie można. 
Z tym chłodnikiem poradzi sobie każdy, nawet kulinarny debiutant.

Składniki:
  • 1/2 kg bardzo dojrzałych pomidorów,
  • 2 cebule,
  • 2 papryki (czerwona i zielona) - u mnie obie czerwone*,
  • 1 zielony ogórek,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 łyżka oliwy z oliwek,
  • sól,
  • pieprz

Wykonanie:
Pomidory, obranego ogórka, obrane cebule i obrane ząbki czosnku oraz oczyszczone z nasion nasiennych papryki pokroić na mniejsze części i zmiksować na gładką masę blenderem, dodając łyżkę oliwy.
Zupę doprawić do smaku solą i pieprzem.
Przed podaniem mocno schłodzić w lodówce i gotowe.
Podawać przybraną kawałkami papryki.
Ja od siebie dodałam jeszcze grzanki z ciemnego chleba.

*Część papryki pozostawić do przybrania.

Źródło: M.E. Halbański "Potrawy z różnych stron świata"




7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. W szczególności w te upały. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. juz iles lat się zapieram za ta zupę ;)) Pysznie u Ciebie wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Zrób koniecznie, bo jak nie teraz, to kiedy? ;)

      Usuń
  3. Kiedyś miałam zrobić. I oczywiście nie zrobiłam. A wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta