Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

9 czerwca 2015

Tosty z serem, pieczarkami i cebulą

Co się dzieje, kiedy dziennikarz postanawia chwycić za pióro i skrobnąć kilka stron, bynajmniej nie artykułu prasowego?
Powstaje wtedy idealna lektura na wakacje - wciągająca sensacyjno-przygodowa powieść, którą czyta się w błyskawicznym tempie. 
Literatem, przynajmniej chwilowo, postanowił zostać znany słuchaczom z anteny "Radia Wawa" Robert Kilen i napisał Krew Illapa, gdzie na stronie 19 znajduje się taki oto fragment:
"W chwilę potem siedzieli w skromnej cukierni na rynku. Kobieta za ladą pakowała klientom ciasta, paszteciki i robiła specjalność zakładu, tosty z serem i pieczarkami".
Kiedy przeczytałam ten fragment, uświadomiłam sobie, że nie było tostów od wieków i chyba należałoby te zaległości nadrobić, bo inaczej toster zapomni do czego służy :).
Tym sposobem, dzięki literaturze, miałam pomysł na kolację i przy okazji wpis do akcji Ejszetki

Kulinarnie z literatury i filmu

Składniki:
  • chleb tostowy,
  • żółty ser w plasterkach,
  • pieczarki,
  • cebula,
  • odrobina soli,
  • masło do posmarowania pieczywa (opcjonalnie - ja nie stosowałam)

oraz oczywiście toster typu "sandwich"

Wykonanie:
Cebulę i pieczarki obieramy i kroimy w cienkie plasterki.
Na jednej z kromek pieczywa (jeśli chcemy, możemy chleb posmarować cienko masłem) kładziemy plaster sera, na którym gęsto rozkładamy pokrojone pieczarki, a na nie kładziemy plasterki cebuli. Całość odrobinę solimy (dzięki czemu cebulą szybciej zmięknie), a następnie przykrywamy drugą kromką chleba.
Kanapki wkładamy do rozgrzanego tostera, zamykamy go i pieczemy aż tosty będą rumiane.
Podajemy ciepłe.






8 komentarzy:

  1. Ano widzisz, więc te pieczarki były jednak bardzo potrzebne :P My na kolację mieliśmy też coś w rodzaju tostów ;) Takie z pieczarkami i serem kojarzą mi się z przekąską, jaką często jadałam w liceum.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, były potrzebne ale nie wszystkie, więc swobodnie mogłam się podzielić :)

      Usuń
  2. Świetne tosty, idealna kolacja dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie robiłam tostów z pieczarkami. Muszę koniecznie wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę szczerze przyznać, że mnie natchnęłaś :-) Już tłumaczę dlaczego. Staram się wymyślać przeróżne, inspirujące przepisy, a jeżeli chodzi o tosty, to zawsze robiłam te same: z szynką i serem. Ostatecznie się znudziły i już prawie zaprzestałam ich robienia, a tymczasem pokazałaś mi, że nawet w tych prostych potrawach czasami warto coś dodać by stworzyć ciekawe urozmaicenie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ejszetko. Bardzo się cieszę, że Cię natchnęłam :). Akurat ta wersja tostów jest moją ulubioną.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta