Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

11 kwietnia 2015

Turecka sałatka z kaszą bulgur

Wielkimi krokami zbliża się do nas wiosna, a wraz z nią ochota na lżejsze posiłki.
W tej roli świetnie się sprawdzi turecka sałatka z kaszą bulgur. Może stanowić lekką kolację, lub idealny lunch do pracy.
Zasmakuje zarówno jaroszom, jak i mięsożercom, bo jest po prostu pyszna.
Gorąco polecam!

Sałatkę dedykuję M.G. - z myślą o Wegetarianach :)))

Składniki:
  • 200 g kaszy bulgur,
  • 1 i 1/4 szkl wywaru warzywnego,
  • 250 g pomidorów sparzonych i obranych ze skórki,
  • 2 strąki chili (bez nasion) - dałam jeden, nie chciałam, by sałatka nabrała zbytniej ostrości,
  • 2 dymki (zastąpiłam czerwoną cebulą),
  • 1 czerwona papryka,
  • 1 zielona papryka,
  • 1 pęczek natki pietruszki.
  • 3 łyżki przecieru pomidorowego,
  • 3 łyżki oliwy z oliwek,
  • 2 łyżki soku z cytryny,
  • sól,
  • pieprz 

Wykonanie:
Zagotować wywar warzywny, do gorącego wsypać kaszę bulgur, wymieszać i odstawić na pół godziny do napęcznienia.
Pomidory sparzyć obrać ze skóry, pozbyć się pestek, a pozostały gruby miąższ pokroić w kostkę.
Paprykę i chili oczyścić z gniazd nasiennych, pokroić w kostkę. Chili pokroić bardzo drobno.
Cebulę obrać i też pokroić w kostkę.
Natkę pietruszki grubo posiekać.
Z oliwy, przecieru pomidorowego oraz soku z cytryny zrobić dressing, mieszając składniki, aby płyn miał jednolitą konsystencję.
Do miski z warzywami dodać napęczniałą kaszę bulgur oraz dressing pomidorowy, Całość doprawić do smaku solą i pieprzem, dokładnie wymieszać i odstawić na 20 minut, aby smaki się "przegryzły".
Jeśli zachodzi taka potrzeba doprawić sałatkę jeszcze raz solą i pieprzem przed podaniem.

P.S. Myślę, że kaszę bulgur swobodnie można zastąpić o wiele łatwiej dostępną kaszą kus-kus, która doskonale sprawdza się w sałatkach.

Źródło: "Kulinarne podróże - Kuchnia turecka - Tradycje, smaki, potrawy"




11 komentarzy:

  1. uwielbiam bulgur, świetna sałatka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatka z takimi składnikami musi smakować. Pysznie i tak kolorowo.... mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna sałatka :) Robię bardzo podobną, przyspieszam sobie tylko przygotowanie kaszy. Wsypuję ją do garnuszka i zalewam gotującą się wodą z czajnika i na małym ogniu gotuję aż do wygotowania się wody.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja z tą sałatką czekam na pomidory z pola ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdzie można dostać kaszę bulgur? :) Ciekawy przepis :) Chyba niedługo go wypróbuję! :) Wygląda smacznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja kupiłam w swoim sklepie osiedlowym. W marketach też powinna być dostępna. Jest także sklep "Kuchnie świata", tylko nie wiem, czy mają sprzedaż internetową. Zawsze też pozostaje poszukać w sklepach internetowych. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Lubię takie sałatki. Ta trochę przypomina tabbouleh.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię, dlatego ją zrobiłam :)))

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta