Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

18 kwietnia 2015

Sztuka mięsa w sosie koperkowym

Kiedy nie wiecie jak wykorzystać gotowaną wołowinę z rosołu, proponuję podać ją w sosie jako dodatek do ziemniaków i surówki.
W moim rodzinnym domu wołowinę w sosie serwowało się na dwa sposoby: z sosem koperkowym lub chrzanowym. 
Dziś proponuję sos koperkowy.

Składniki (dla 2 osób): 
  • 1/2 kg gotowanej wołowiny z rosołu,
  • 1 i 1/4 szkl zimnego rosołu,
  • 1 łyżka klarowanego masła,
  • 1 łyżka mąki,
  • 2 łyżki posiekanego koperku,
  • sól,
  • pieprz,
  • gałka muszkatołowa

Wykonanie:
Z masła i mąki zrobić jasną zasmażkę tj. w garnuszku rozpuścić masło, dodać mąkę i wymieszać, aby nie było grudek, chwilkę pogotować cały czas mieszając, aby zasmażka się nie przypaliła.
Następnie do garnka stopniowo dolewać zimny rosół, rozprowadzając nim zasmażkę.
Doprawić do smaku solą, pieprzem i gałką muszkatołową.
Na bardzo małym ogniu gotować sos, cały czas mieszając, póki nie zgęstnieje do konsystencji śmietany.
Na koniec dosypać posiekany koperek i gotowe.
Sos podawać z gotowaną wołowiną z rosołu.

Gotowaną wołowinę z rosołu można wykorzystać wielorako: czy to robiąc farsz do krokietów lub pierogów, czy to przygotowując zapiekankę holenderską
W każdej z wersji smakuje doskonale.





Jedna z Czytelniczek zwróciła mi uwagę, że poprzednie zdjęcie nie wyglądało apetycznie, tak więc wymieniłam zdjęcie - mam nadzieję, że na lepsze.
Przynajmniej mięso pokroiłam w plastry :)

9 komentarzy:

  1. Bardzo nieapetyczne zdjęcie i pieczeń zalana sosem. Sztuki mięsa podaj tak jak w restauracjach ( dobrych ) . 2-3 łyżki sosu na , którym położony jest plaster pieczeni. Inaczej wyglądem przypomina ... sama wiesz co .. Pozdrawiam Megi

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za uwagę. Następnym razem postaram się zrobić lepsze zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Suuper ! Już zdecydowanie lepiej. Sałatki , zupy czy sosy bardzo ''niefotogeniczne'' są więc trzeba trochę popracować nad właściwym ujęciem. Ja też tak miałam i już o wiele lepsze focie robię. Poza tym fajna z Ciebie Kobietka,że nie obraziłaś się .. )) Pozdrawiam Megi

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie wygląda to mięsko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię sosik koperkowy. Kolejny fajny sposób na wykorzystanie mięsa z rosołu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta