Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

8 listopada 2014

"Meksykańska" zupa Jelki

To nie pierwsza zupa ugotowana z przepisu Jelki. Pierwsza była gulaszowa - pyszna i sycąca. Ta zupa nie ustępuje smakiem poprzedniczce.
W mojej wersji dałam więcej wody oraz poszłam na skróty używając gotową warzywną mieszankę meksykańską w puszce, zamiast dodawać oddzielnie kukurydzę, czerwoną fasolę i strąk papryki. Niestety lenistwo nie popłaciło ;). Czerwonej fasoli było tyle co kot napłakał, a i papryki mogłoby być więcej. Jednakże dzięki gotowcowi moja zupa zyskała pokrojoną w kostkę marchew oraz groszek konserwowy. Dodałam też malutki koncentrat pomidorowy, aby zupa miała ładniejszy kolor. I to by były chyba wszystkie zmiany, które wprowadziłam do Jelkowego przepisu.

Składniki:

  • 1,5 l wody (6 szklanek),
  • 25 dkg mielonej wieprzowiny,
  • 1 jajko,
  • 2-4 łyżki bułki tartej,
  • 20 dkg pieczarek,
  • 1 puszka gotowej mieszanki meksykańskiej,
  • 1 puszka pomidorów w kawałkach,
  • 1 malutki koncentrat pomidorowy,
  • 1 cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 łyżka mielonej słodkiej papryki
  • mąka do obtoczenia mięsa,
  • tłuszcz do smażenia,
  • śmietana do zabielenia zupy,
  • sól,
  • pieprz

Wykonanie:
Z wieprzowiny, jajka, przeciśniętego przez praskę czosnku oraz bułki tartej wyrobić masę mięsną, doprawiając ją solą i pieprzem. Z masy mięsnej uformować nieduże kuleczki, obtaczać je w mące i obsmażyć na rumiano na tłuszczu.
Na głębokiej patelni zeszklić pokrojoną w kostkę cebulę, a gdy ta będzie już szklista, dodać do niej obrane i pokrojone w plasterki pieczarki, po czym całość poddusić.
W międzyczasie, kiedy przygotowujemy sobie różne składniki, do garnka wlewamy wodę, solimy ją i gotujemy.
Kiedy woda się zagotuje, dodajemy usmażone wcześniej kuleczki mięsne, podduszone pieczarki z cebulą, mieszankę meksykańską oraz pomidory z puszki oraz koncentrat. Doprawić zupę do smaku.
Całość gotujemy 15-20 minut. Na koniec zaprawić zupę łyżką mąki wymieszaną z niedużą ilością wody, aby była nieco gęstsza.
Zupę podawać zabieloną śmietaną.





Smaczna JesieńZupa na jesień

3 komentarze:

  1. Fajne składniki, rozgrzewająca zupka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupka zapowiada się pysznie :-) dziękuję za udział w akcji :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta