Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

4 października 2014

Naleśniki z brokułami, zapiekane w beszamelu

Tak bardzo posmakował mi brokułowy farsz, którym nadziewałam meksykańskie enchilady, że postanowiłam wykorzystać go do naleśników, po czym zapiec je w sosie beszamelowym.
Brokuły są bardzo wdzięcznym warzywem, nie po raz pierwszy wykorzystuję je do naleśników. Robiłam już tort naleśnikowy nadziewany brokułami - przepis znajdziecie tu

Składniki:

Naleśniki: przygotowuję zawsze według tego przepisu, zwiększając lub zmniejszając ilość ciasta. 

Farsz (na 5-6 naleśników):
  • 250 g brokułów (mogą być mrożone),
  • 100 g ricotty,
  • 100 g żółtego sera startego na tarce,
  • 1 jajko,
  • 1 ząbek czosnku,
  • sól,
  • pieprz
Sos beszamelowy - przepis tutaj

Wykonanie:
Brokuły ugotować w osolonej wodzie do miękkości, odcedzić i przestudzić. Następnie warzywo posiekać. Można też dokładnie je utłuc tłuczkiem do ziemniaków.
Wystudzone brokuły wymieszać z ricottą i połową startego sera. Dodać przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku oraz wbić jajko. Doprawić do smaku i dokładnie wymieszać na jednolitą masę.
Gotowym farszem nadziewać naleśniki, składając je w "kopertę".
Naleśniki ułożyć w formie do zapiekania, zalać je sosem beszamelowym. Wierzch posypać pozostałym startym serem.
Potrawę zapiekać w 200 C przez ok. 30 minut.




Naleśniki na 100 sposobówNaleśniki na 100 sposobów

7 komentarzy:

  1. U mnie w domu wszyscy lubią naleśniki. Przygotowujemy je na mnóstwo sposobów. Z sosem beszamelowym uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam naleśniki i wielbię brokuły - idealny obiad dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie robiłam takich naleśników. Są pyszne. A sos beszamelowy uwielbiam i to on podnosi smak całej potrawy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo nabrałam ochoty na takie naleśniki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z takim nadzieniem jeszcze nie próbowałam, fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  6. ale pysznie !! chętnie wyprobuję !
    www.filizanka-smakow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta