Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

13 września 2014

Zupa a' la Ujhazy

Po gulaszowej, przyszła pora na kolejną zupę z kraju Madziarów.
Tym razem ugotowałam zupę a' la Ujhazy, która swą nazwę zawdzięcza nazwisku sławnego węgierskiego aktora, żyjącego w latach 1844-1915.
Oryginalnie przyrządza się ją na mięsie kurzym, ja użyłam kurczaka.

Składniki:
  • Kawałek kurczaka (u mnie trzy podudzia),
  • 2 marchewki,
  • 1 pietruszka,
  • 1/2 małego selera,
  • 100 g pieczarek,
  • 1 średnia cebula,
  • 1 duży ząbek czosnku,
  • 1 pomidor (zapomniałam, więc moja wersja jest bez pomidora),
  • 1/2 szkl groszku konserwowego (użyłam mrożonego),
  • pieprz ziarnisty,
  • pieprz mielony,
  • sól,
  • natka pietruszki (dodałam od siebie),
  • 1,5 l wody

Wykonanie:
Mięso kurczaka umyć, zalać zimną wodą, posolić, dodać kilka ziaren czarnego pieprzu i gotować.
Pomidora (sparzonego wrzątkiem), marchew, pietruszkę, seler oraz cebulę obrać, pokroić w drobną kostkę.
Pieczarki obrać, pokroić w paski.
Kiedy woda w garnku się zagotuje, dodać pokrojone warzywa oraz ząbek czosnku.
Gotować całość na małym ogniu do miękkości mięsa.
Przed samym końcem gotowania dorzucić groszek konserwowy (jeśli używamy groszku mrożonego należy go wrzucić odpowiednio wcześniej) oraz, jeśli potrzeba, doprawić zupę do smaku.
Ugotowane mięso podzielić na mniejsze kawałki i dodać do zupy.
Podawać z posiekaną natką pietruszki.

Źródło: M. E. Halbański "Potrawy z różnych stron świata"






Festiwal Kuchni Węgierskiej Festiwal Kuchni Węgierskiej

5 komentarzy:

  1. mniam! uwielbiam oglądać takie pyszności z samego rana!

    OdpowiedzUsuń
  2. Łał! uwielbiam takie pyszności z samego rana!

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się pomysł na zupę. Przyznam, że nie znam tego przepisu, ale chętnie spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa zupa, do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta