Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

6 września 2014

Ogórki na zupę w słoikach

Znaleziony na blogu Kuchnia u Krysi przepis na ogórki na zupę, zaintrygował mnie od pierwszego przeczytania. Po raz pierwszy zetknęłam się z zupą ogórkową z dodatkiem koperku.
Postanowiłam przyrządzić kilka słoików na próbę - z połowy porcji podanej przez Krysię.
Ogórki zrobiłam, oczekując z niecierpliwością efektu. 
Po upłynięciu 1,5 tygodnia od przygotowania słoików, otworzyłam jeden i ugotowałam zupę. 
Cóż mogę napisać?
Zupa jest przepyszna, choć delikatniejsza w smaku niż ogórkowe, które do tej pory jadłam. 
Zniknęła w mgnieniu oka, a ja następnego dnia pobiegłam po ogórki, aby zrobić kolejne słoiki, tym razem z całej podanej przez Krysię porcji.   

Składniki:
  • 4 kg ogórków gruntowych,
  • 4 pęczki zielonego koperku,
  • czosnek,
  • 3,5 - 4 łyżki stołowe soli

Wykonanie:
Ogórki obrać, pamiętając, aby obierać je od jasnej strony do ciemnej, bo inaczej będą gorzkie.
Obrane zetrzeć na tarce jarzynowej o największych oczkach.
Koperek umyć, osuszyć i drobniutko posiekać.
Posiekany koperek dodać do startych ogórków, dosypać sól i wszystko wymieszać.
Następnie całość pozostawić na pół godziny.
Ogórki nakładać do czystych, wyparzonych i suchych słoików. 
Nakładać je ciasno (aby było jak najmniej soku), pozostawiając 1 cm wolnej przestrzeni (ja zostawiłam nieco więcej), aby sok miał jak "pracować".
Na wierzchu każdego słoika położyć obrany ząbek czosnku.
Słoiki zamknąć lecz nie za mocno, odstawić na kilka dni w chłodne miejsce.
Ze słoiczków może wyciekać sok, więc należy je wycierać. 
Po kilku dniach (kiedy sok przestanie już wyciekać) dokręcić mocno pokrywki "do końca".
Z podanych powyżej proporcji wychodzi 10 słoików "dżemowych"  o pojemności 0,3 l.


6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Bardzo fajne, a jak smakuje zupa z nich ugotowana...

      Usuń
  2. zrobiłaś mi smaku na ogorkową; muszę zrobić

    OdpowiedzUsuń
  3. ogórki na zupę z działki /krzywe,pękate,niewymiarowe/ trę na tarce jarzynówce ,solę w misce mocno,odstawiam.W tym czasie ustawiam słoiki tzw. dżemówki ,wrzucam koper i chrzan,obieram czosnek który będzie na wierzchu.Gdy ogórki puszczą sok i "siądą" nakładam do słoiczków zakręcam i wynoszę do piwnicy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli też wiele roboty z nimi nie ma. Pozdrawiam.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta