Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

30 września 2014

Kotlety z kaszy jaglanej

Były już u mnie kotlety ryżowe, były z kaszy gryczanej, teraz nadszedł czas na kotlety z kaszy jaglanej, które podpatrzyłam na blogu "Nakryty Stoliczek".

Składniki:
  • 1 szkl kaszy jaglanej,
  • 1 duża marchewka,
  • 1 czerwona cebula,
  • 1 jajko,
  • natka pietruszki,
  • sól,
  • pieprz,
  • olej do smażenia

Wykonanie:
Kaszę jaglaną namoczyć w zimnej wodzie, po czym wysypać na sito i przelać wrzątkiem - straci wtedy charakterystyczną dla siebie goryczkę.
Do garnka wlać dwa razy tyle wody co kaszy (w tym wypadku 2 szkl), lekko posolić i zagotować. 
Kiedy woda zawrze wrzucić do garnka kaszę i gotować ją na bardzo małym ogniu, pod przykryciem dopóki nie wchłonie całej wody (jakieś 20 minut). Podczas gotowania kaszę należy zamieszać od czasu do czasu.
Kiedy się ugotuje odstawić do ostygnięcia.
Marchew obrać, zetrzeć na średniej tarce ("drobna łezka"), cebulę obrać, pokroić w drobną kostkę, natkę posiekać.  
Dodać warzywa do zimnej kaszy, doprawić do smaku solą i pieprzem, wbić jajko. Wszystko dokładnie wymieszać.
Z powstałej masy formować dłońmi kotleciki, mocno je dociskając.
Smażyć z obu stron na rumiano na gorącym oleju.

Dodatek jajka pozostawiam Waszemu uznaniu. Ja do swoich kotletów zapomniałam go dodać, a mimo to kotlety bardzo dobrze się formowały, mocno je tylko docisnęłam. Za spoiwo posłużyła naturalna kleistość kaszy jaglanej. Kotlety nie rozwaliły mi się podczas smażenia, a po usmażeniu wyglądały tak, jak to widać na  zdjęciu poniżej.



6 komentarzy:

  1. Oj, tak popieram kotlety z kaszy są smaczne i zdrowe. Zawsze to jakaś alternatywa do mięsnych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. lubie takie kotleciki ja często robię podobne z resztek ryżu, i także kasz

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na kotlety z kaszy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam dania wegetariańskie :) są przepyszne i bardzo zdrowe! dzięki za ten przepis

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta