Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

28 września 2014

Gruzińskie ragout z wołowiny

Zachęcona akcją Wyraczynki "Kuchnia gruzińska", postanowiłam coś ugotować i przyłączyć się do zabawy. Tym bardziej, że już jakiś czas temu kupiłam książkę o kuchni gruzińskiej, a jeszcze nie miałam okazji nic z niej przyrządzić.
Było to moje pierwsze, i z pewnością nie ostatnie, spotkanie z kuchnią gruzińską, gdyż ta mała i niepozorna książeczka kryje w sobie mnóstwo kulinarnych skarbów.
Na pierwszy ogień poszło wołowe ragout pachnące kolendrą i cynamonem.

Składniki:
  • 1/2 kg wołowiny na gulasz,
  • 2 cebule,
  • 2 marchewki,
  • 2 bakłażany (zastąpiłam cukinią),
  • 2 duże ząbki czosnku,
  • 1 pęczek drobno posiekanego koperku,
  • 1/4 kg pomidorów,
  • 1/4 kg fasolki szparagowej,
  • 1/2 łyżeczki mielonej kolendry,
  • 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu,
  • sól,
  • pieprz,
  • tłuszcz do smażenia

Wykonanie:
Mięso pokroić w kostkę, doprawić solą, kolendrą i cynamonem. Odstawić na jakiś czas, aby "przeszło" przyprawami, po czym zrumienić je na tłuszczu.
Fasolkę oczyścić (można ją pokroić na mniejsze kawałki), marchew obrać, pokroić w kostkę, tak jak i bakłażana (bakłażana zastąpiłam cukinią, ponieważ tego pierwszego akurat nie mieli w warzywniaku).
Cebulę obrać i posiekać. Pomidory sparzyć wrzątkiem, obrać ze skóry i pokroić na mniejsze części.
Wszystkie warzywa wrzucić do naczynia z mięsem i lekko wszystko podsmażyć, dodając przeciśnięty przez praskę czosnek.
Całość zalać 2 szklankami gotującej się wody i dusić pod przykryciem do miękkości składników.
Doprawić solą i pieprzem.
Potrawę podawać posypaną drobno posiekanym koperkiem.

Źródło: Grażyna Strumiłło-Miłosz "Kuchnia Gruzińska"




Kuchnia gruzińska 2014 Kuchnia gruzińska 2014

10 komentarzy:

  1. Dziękujemy za udział w akcji - super przepis :)

    http://kuchniazwyrakiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i polecam się na przyszłość :)

      Usuń
  2. Nie znam specjalnie kuchni gruzińskiej, ale na takie danie chętnie się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się nie znam :)))). Pozdrawiam

      Usuń
  3. nie znam tej kuchni, ale można spróbować bo wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe ragout. Ja ze względu na lenistwo, dałem przecier pomidorowy z Pińczowa (nie chciało mi się parzyć i obierać ze skórki pomidorów). Ragout wszystkim smakowało i jeżeli nie będę musiał zrobić go szybko, to zrobię z pomidorów obranych ze skórki, ale często jest, że potrawę trzeba przygotować na "wczoraj". Dziękuję za bardzo dobry przepis, który na stałe zaliczam do mojego jadłospisu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przemiły komentarz i bardzo się cieszę, że wszystkim smakowało.
      Pozdrawiam i zapraszam ponownie :)

      Usuń
  5. Bardzo fajne danie do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale cudna miseczka :) I zawartość też niczego sobie ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta