Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

26 lipca 2014

Wiśnie w syropie

Planowałam zrobić kompot wiśniowy w słoikach, jednakże koleżanka podpowiedziała mi swój sposób przetwarzania wiśni na zimę. 
Zamiast kompotu, robi ona wiśnie w syropie. Ma to taką zaletę, że z syropu, który się wytworzy w słoiku zrobimy potem kompot, a owoce zawekowane w ten sposób można później wykorzystać do ciast i deserów, gdyż nie są tak rozgotowane jak te w tradycyjnym kompocie.
Zaryzykowałam i na próbę przetworzyłam kilogram wiśni - wyszły mi 3 półlitrowe słoiki.

Składniki:
  • 1 kg wiśni,
  • 12 łyżek cukru,
  • 3 słoiki 0,5 l
Wykonanie:
Wiśnie umyć, dokładnie osuszyć.
Suche owoce nakładać do czystych, suchych i wyparzonych słoików. Przy nakładaniu wiśni do słoika dobrze nim parę razy potrząsnąć, aby więcej owoców się zmieściło do środka.
Nakładać pełen słoik.
Do każdego słoika wsypać 4 łyżki stołowe cukru. Dokładnie i mocno zakręcić przykrywką (też czystą, suchą i wyparzoną). Potrząsnąć mocno słoikiem, aby cukier się rozprowadził i oblepił wszystkie owoce.
Garnek wypełnić wodą do 3/4 wysokości słoików (można położyć na dno garnka ścierkę, aby słoiki zanadto nie obijały się podczas  pasteryzacji). Wstawić słoiki, kiedy woda będzie letnia i pasteryzować 30 minut od momentu zagotowania wody w garnku.
Po wyciągnięciu z garnka, dokręcić pokrywki, na wypadek, gdyby się rozszczelniły podczas pasteryzacji. 



W wiśniowym sadzie 2014 Przetwory

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam wiśnie w syropie. Znakomity przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. W przyszłym roku muszę zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. POLECAM PRZY WKŁADANIU WIŚNI PORZĄDNIE JE UGNIEŚĆ. Z TEGO CO JEST NA ZDJĘCIU PO PASTERYZACJI BĘDZIE PO PÓŁ SŁOIKA.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cenna uwaga. Właśnie tak było - po pasteryzacji pozostało pół słoika :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta