Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

29 lipca 2014

Cukinia w cieście naleśnikowym

Składniki:
  • 1 cukinia,
  • 1 jajko,
  • 1 szkl mleka,
  • 1 szkl mąki,
  • sól,
  • pieprz,
  • olej do smażenia
Wykonanie:
Jajko roztrzepać z mlekiem, dodać mąkę oraz szczyptę soli i zrobić gęste ciasto naleśnikowe.
Cukinię obrać, odciąć końce, pokroić na plastry szerokości 1 cm. Jeśli jest to starsza sztuka usunąć pestki, jeśli młoda pestki zostawić.
Plastry cukinii obficie posolić i pozostawić na jakiś czas, aby puściła sok, po czym wytrzeć warzywo z nadmiaru soku papierowym ręcznikiem. Następnie suche plastry oprószyć pieprzem. Można cukinię natrzeć przeciśniętym przez praskę czosnkiem.
Każdy plaster cukinii zanurzać w cieście naleśnikowym, aby cały był nim oblepiony. 
Smażyć na rumiano na oleju z obu stron. Po usmażeniu osączyć z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku 



Cukinia 2014 Tydzień z cukinią

5 komentarzy:

  1. Ooo, takiej cukinii jeszcze nie robiłam. Musi być znakomita!

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama robiła w ten sposób kabaczki do obiadu na działce (zamiast kotleta) jak byłam mała. Cukinia jest bardzo podobna, więc zapewne też sprawdziła się znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Proste danie, ale bardzo dobre. Przyznam się szczerze, że to ulubione danie mojego męża na lato :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proste dania są najsmaczniejsze :). Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta