Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

19 lipca 2014

Chili con carne

Do przygotowania tej potrawy potrzebujemy garnek o grubym dnie.

Składniki:

  • 1/2 kg mielonej wołowiny,
  • 1 puszka czerwonej fasoli,
  • 1 puszka pomidorów w zalewie (ja użyłam świeże pomidory sparzone i obrane ze skórki, pokrojone w grubą kostkę  - 3 szt),
  • 2 średnie cebule,
  • 2 strąki papryki,
  • 1 szkl bulionu wołowego (może być z kostki),
  • sól
  • mielone chili,
  • olej do smażenia

Wykonanie:
Cebulę obieramy, koimy na 4 części, a następnie w piórka. Szklimy ją na gorącym oleju. Dorzucamy mieloną wołowinę i całość przesmażamy.
Do garnka wlewamy bulion, dodajemy fasolę, pomidory oraz oczyszczoną z gniazd nasiennych i pokrojoną na mniejsze kawałki paprykę.
Całość doprawiamy solą oraz chili i dusimy pod przykryciem 45 minut, mieszając od czasu do czasu.

Nie wiem czemu (może dlatego, że użyłam świeżych pomidorów, które puściły dużo soku) ale moje chili con carne wyszło bardzo rzadkie. W związku z tym musiałam je dusić dużo dłużej, bez przykrycia, aby sos odparował i zgęstniał.
Potrawę podałam z tortillami.



Źródło: J. Futkowska, M Walęcka-Zdroik - "Smaki Ameryki"

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. U mnie był to debiut na talerzu :)

      Usuń
  2. ojj wieki juz sie przymierzam , musze i ja w koncu zrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się dłuuugo przymierzałam do tej potrawy

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta