Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

12 czerwca 2014

Szybki makowiec

Trochę mnie tu nie było, więc w ramach przeprosin proponuję przepis na szybki makowiec.
Zajmuje on znacznie mniej czasu i pracy niż ten tradycyjny, tak więc jeśli nie czujecie powołania do wygniatania drożdżowego ciasta, zdecydowanie polecam Wam tę wersję, którą podpatrzyłam u Izy.
Przepis nieco zmieniłam: w masie makowej pominęłam alkohol (celowo) i bułkę tartą (przypadkiem), bo jak się okazuje nie przepisałam na kartkę dokładnie przepisu :).
Mimo tego niedopatrzenia masa była zwarta. Masy również nie dosładzałam, była wystarczająco słodka.
Do ciasta zamiast octu dodałam łyżkę śmietany, bo jakoś półkruche ciasto od zawsze cieszyło się większym powodzeniem u nas w domu, niż kruche.

Składniki:
Ciasto
  • 3 szkl mąki pszennej,
  • 4 żółtka,
  • 1 kostka masła (200 g),
  • 3/4 szkl cukru,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 1 łyżka śmietany
Masa makowa
  • 1 duża puszka gotowej, słodzonej masy makowej  ,
  • 4 białka

Wykonanie:
Z podanych składników zagniatamy na stolnicy półkruche ciasto. Dzielimy je na dwie części.
Większą część (2/3 całości) wkładamy do lodówki, natomiast mniejszą (1/3) do zamrażalnika - obie na jakieś 30 minut.
Masę makową przekładamy do dużej miski. W odrębnym naczyniu ubijamy na sztywno pianę z białek, po czym mieszamy ją delikatnie z makiem.
Brytfankę wykładamy papierem do pieczenia. 
Większą część ciasta wyciągamy z lodówki, rozwałkowujemy wałkiem i wyścielamy nią dno foremki.
Następnie rozsmarowujemy masę makową, na którą ścieramy na najgrubszych oczkach tarki ciasto wyciągnięte z zamrażalnika.
Makowiec pieczemy w 200 C przez 40-50 minut. 


5 komentarzy:

  1. ale mi zrobiłaś znów ochoty na niego ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Izo, dziękuję za kolejny świetny przepis.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, bardzo ciekawy i apetyczny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  4. czy zamiast margaryny moge dodac olej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie. Musi być masło lub margaryna. Inaczej nie wyjdzie. Masa makowa musi być z cukrem, jeśli nie jest należy ją posłodzić.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta