Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

21 czerwca 2014

Pierogi z serem i truskawkami

Bardzo lubię pierogi z truskawkami, niestety mimo wielu podejść nigdy mi one nie wychodzą.
Zawsze pójdzie coś nie tak, dlatego już nawet nie próbuję walczyć z tym fatum i ostatnio postanowiłam wziąć pierogi truskawkowe sposobem - po prostu wymieszałam owoce z białym serem, dzięki temu łatwiej je nadziewać.
Po raz pierwszy zrobiłam ciasto na pierogi z dodatkiem masła. Zachwalają je inne blogerki m.in. Iza i Krysia, dlatego zdobyłam się na odwagę i sama je przygotowałam. Maślane ciasto wydaje się wręcz stworzone do słodkich pierogowych farszy.

Składniki:
Ciasto
  • 2 szkl mąki pszennej,
  • 1 i 3/4 łyżki masła,
  • 1 szkl gorącej wody (nie wrzącej), takiej, aby można było zagnieść ciasto i się nie poparzyć
Farsz
  • 1/2 kg truskawek,
  • 1/2 kg twarogu,
  • cukier puder do smaku,
  • 1 łyżka śmietany (opcjonalnie),
  • kasza manna

Wykonanie:
Ciasto:
Na stolnicę wysypujemy przesianą mąkę. Rozpuszczamy masło - możemy to zrobić w gorącej wodzie, którą potem będziemy dolewać do ciasta, lub rozpuścić oddzielnie masło i dodawać je niezależnie od wody.
Do przesianej mąki dolewamy stopniowo wodę z tłuszczem. Nie wlewajmy od razu całej wody, gdyż ilość płynu zależy od wilgotności mąki. Lepiej dolewać po trochu, wyczuwając konsystencję pod palcami. Może się okazać, że nasze ciasto nie potrzebuje całej szklanki.
Zagnieść gładkie i elastyczne ciasto pierogowe - tu znajduje się dokładna instrukcja  całego procesu przygotowania pierogów. 

Farsz:
Twaróg rozdrobnić, dosłodzić do smaku i jeśli jest zbyt suchy dodać łyżkę śmietany.
Truskawki umyć, osączyć na sicie i odszypułkować (truskawki zawsze (!) myjemy przed oderwaniem ogonków, inaczej nasiąkną wodą i stracą smak). Pokroić na mniejsze części, dodać do twarogu, wymieszać. Na końcu do farszu dosypać kaszę manną (sypnęłam na oko - dość dużo) i wymieszać. Kasza dodana do farszu będzie absorbować nadmiar wilgoci - truskawki zaczną puszczać sok, a i biały ser lubi "podchodzić" wodą, kiedy dłużej postoi. Poza tym ser zawsze staje się wodnisty podczas gotowania. Dodatek kaszy sprawi, że farsz będzie bardziej zwarty. Pierogi ze zbyt wodnistym farszem trudniej jest lepić.

Gotowe pierożki gotować w lekko (!!!) osolonym wrzątku, są to słodkie pierogi, więc woda do gotowania nie może być zbyt słona.

Podawać je polane śmietaną wymieszaną z cukrem.



1 komentarz:

  1. o matko truskawki i ser toż to poezja!!!
    O widzisz o tym myciu truskawek to nie wiedziałam, teraz tak sobie myślę i chyba częściej właśnie myję jak sa jeszcze "ogonki"

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta