Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

5 maja 2014

Ryżowa sałatka wiosenna

Jest to moja pierwsza sałatka ryżowa, nigdy wcześniej żadnej nie robiłam. Podpatrzyłam ją na blogu mniam... mniam...
W mojej wersji sałatka jest wegetariańska. Celowo pominęłam dodatek szynki konserwowej, która jakoś psuła mi zestaw lekkich i wiosennych składników.
Zmieniłam też nieco proporcje - dałam więcej papryki, ponieważ jedna sztuka ginęła smakiem w pozostałych składnikach i dodałam więcej rzodkiewki. Miałam powiększoną puszkę kukurydzy, więc chciałam przełamać dominującą słodycz sałatki większą ilością ostrej rzodkiewki.
Zastąpiłam też majonez, którego nie lubię, gęstą śmietaną.

Składniki:

  • 1 szklanka ryżu,
  • 2 czerwone papryki,
  • 2 pęczki rzodkiewki,
  • 1 puszka kukurydzy,
  • 1 duży zielony ("wężowy") ogórek,
  • 1 duży pęczek koperku,
  • sól,
  • pieprz,
  • majonez lub gęsta śmietana

Wykonanie:
Ryż ugotować w osolonej wodzie, dokładnie osączyć go na sicie i wystudzić.
Warzywa umyć pod bieżącą wodą. 
Ogórek obrać, paprykę oczyścić z gniazd nasiennych i białych błonek, rzodkiewkę oczyścić z liści i ogonków, a następnie pokroić wszystko w drobną kostkę. Kukurydzę osączyć z zalewy. Koperek drobno posiekać.
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać w dużej misce dodając zimny ryż. Na koniec dodać majonez lub gęstą śmietanę wg uznania, tak, aby skleiła składniki sałatki. Całość doprawić do smaku i jeszcze raz dokładnie wymieszać.


2 komentarze:

  1. Super taka ryżowa sałatka, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. :) fajna jest Twoja wersja, ja przyznam że tez rzadko robie ryzowe salatki ale sa dobre

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta