Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

10 maja 2014

Piaskowiec

Robiłam już różne wersje babek piaskowych, z różnymi proporcjami mąki pszennej i ziemniaczanej, ale muszę przyznać, że "Piaskowiec" Asi jest chyba najbardziej piaskowym ciastem, które do tej pory jadłam.
Ciasto jest łatwe i szybkie w wykonaniu, a do tego niezwykle smaczne.

Składniki:
  • 4 jajka,
  • 1 kostka margaryny,
  • 1 szkl cukru,
  • 1 cukier waniliowy,
  • 1 szkl mąki pszennej,
  • 3/4 szkl mąki ziemniaczanej,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • kilka kropel aromatu waniliowego (opcjonalnie, akurat odrobina mi została, więc wykorzystałam) 

Wykonanie:
Jajka wraz z obydwoma rodzajami cukru i aromatem waniliowym ubić mikserem na puszystą masę.
Mąkę pszenną, ziemniaczaną oraz proszek do pieczenia wymieszać razem, a następnie stopniowo dodawać do masy jajecznej, miksując wszystko nieprzerwanie. Uzyskana w ten sposób masa będzie bardzo gęsta.

Margarynę rozpuścić i ciepłą wlać do ciasta. Wszystko wymieszać mikserem na najwolniejszych obrotach (na szybkich płynna margaryna będzie chlapać), aż całość uzyska jednorodną konsystencję.
Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia (moja ma wymiary 33 x 8 cm), wylać do niej ciasto i wstawić do nagrzanego do 180 C piekarnika. Piec 45 - 50 minut (do suchego patyczka).




4 komentarze:

  1. takie ciasto w sam raz do kawki

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę zrobić. Wygląda wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka lekka babka piaskowa zawsze się sprawdzi do porannej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko weekendowej, w tygodniu ciągle w biegu, zwłaszcza rankiem ;)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta