Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

29 marca 2014

Rożki białostockie

Rożki białostockie - pyszne, ziemniaczane i bardzo sycące. 
Są świetnym sposobem na wykorzystanie gotowanego kurczaka z rosołu.
Już je kiedyś robiłam, lecz zupełnie o nich zapomniałam, ale dzięki wpisowi Mirabelki przypomniało mi się to smaczne danie.

Składniki:
Ciasto
  • 1 kg ugotowanych w osolonej wodzie i wystudzonych ziemniaków (najlepiej poprzedniego dnia), 
  • 2 jajka,
  • 150-200 g mąki pszennej (ilość mąki jest orientacyjna, zależy od gatunku ziemniaków. Najlepiej jest dać jej tyle, aby ciasto było dość zwarte)  
Farsz
  • ok. 300 g gotowanego mięsa kurczaka (w oryginalnym przepisie mięsa kurzego),
  • 2 ugotowane na twardo jajka,
  • 1 duża cebula,
  • sól,
  • pieprz
Dodatkowo
  • 1 jajko + bułka tarta do panierowania,
  • olej do smażenia

Wykonanie:
Cebulę pokroić w drobną kostkę i zeszklić na oleju. Wystudzić.
Gotowane mięso z kurczaka drobno pokroić, jajka posiekać (również drobno).
W misce wymieszać ze sobą składniki farszu: mięso, jajka oraz cebulę. Całość doprawić do smaku solą i pieprzem.
Wystudzone ziemniaki przepuścić przez praskę lub zmielić z maszynce do mielenia mięsa.
Z ziemniaków, jajek i mąki zagnieść ciasto - musi być twardsze, niż to na kopytka.
Z ciasta uformować wałek, pokroić go na porcje. Każdy kawałek rozpłaszczyć na dłoni, nakładać farsz, a następnie zlepić, formując rożki.
Po uformowaniu, panierować je w jajku i bułce (jajko do panierki można lekko posolić), a następnie smażyć na rozgrzanym oleju z obu stron, aż będą złociste.
Gotowe rozłożyć na papierowych ręcznikach, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.
Smakują jednakowo dobrze na gorąco, jak i na zimno.




Źródło: Hanna Szymanderska - "Ziemniaki w mojej kuchni"

10 komentarzy:

  1. świetny przepis, wyglądają ciekawie:) nie jadłam takich przysmaków zapisze przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy przepis, nigdy takich cudów nie jadłam. A muszą być pyszne... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna propozycja tym bardziej dla mnie ;)) bo nie przepadam za takim mięsem z rosołu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już wiesz jak następnym razem wykorzystać mięso z rosołu :)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy, inspirujący przepis. Uwielbiam takie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też je uwielbiam, dobrze, że mi przypomniał się przepis

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy przepis. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdo spróbuj, a nie pożałujesz :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta