Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

2 lutego 2014

Muffinki z jagodami

Składniki:

  • 120 g miękkiego masła,
  • 0,5 szkl cukru,
  • 1,5 szkl mąki,
  • 1 jajko,
  • 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 0,5 łyżeczki sody,
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego,
  • 200 g mrożonych jagód (w sezonie oczywiście świeżych)

Wykonanie: 
Jagody rozmrozić, osączyć na sicie i posypać 2 łyżkami mąki.
Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę, wbić jajko i delikatnie wymieszać.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia oraz sodą - dodać do masy maślano-jajecznej, po czym dodać jogurt i wymieszać wszystko razem.
Na koniec dosypać jagody.
Formy do muffinek wyłożyć papilotkami, które należy wypełnić ciastem do połowy (maksymalnie do 3/4) wysokości i piec w 200 C ok. 30 minut. 

Źródło: "Podróże kulinarne - kuchnia czeska"


Kuchnia czeska 2014Kuchnia czeska 2014



9 komentarzy:

  1. Śliczne muffinki, ale nabrałam ochoty na jagody :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Na szczęście można kupić mrożone :)

      Usuń
  2. Smak lata, zdecydowanie! Och, jak mi tego brakuje :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Próbuję przywołać słońce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja taką muffinkę chcę ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam zamrożone jagody, więc może też popełnię takie muffiny ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z przyjemnością nominowałam Cię do Liebster Blog Award :) Pozdrawiam! http://pychotka23.blogspot.com/2014/02/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Niedługo. Jak napisałam w poście czas pieczenia wynosi ok 30 minut. Wymieszanie składników to chwila. Najwięcej czasu zabiera rozmrożenie jagód, jeśli robi się je z mrożonych, a to przecież można zrobić poprzedniego dnia i pozostawić je na sicie, aby porządnie obciekły.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta