Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

20 grudnia 2013

Gofry z warzywami

Lubię od czasu do czasu usmażyć gofry, zazwyczaj podaję je na słodko.
Tym razem zrobiłam je w wersji wytrawnej i to był strzał w 10! Zyskały uznanie nie tylko mojego podniebienia.
Zachęcam Was gorąco do spróbowania gofrów w wersji warzywnej. Stanowią idealną ciepłą kolację, zresztą na zimno też dobrze smakują.

Składniki:
  • 3 jajka,
  • 250 g mąki,
  • 120 g miękkiego masła,
  • 200 ml wody gazowanej,
  • 2 marchewki,
  • 1 średnia cukinia, 
  • 1 średnia, cebula*,
  • 2 łyżki łuskanych pestek słonecznika,
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • sól,
  • pieprz*,
  • szczypta gałki muszkatołowej*,
  • olej do gofrownicy

Wykonanie:
Warzywa obrać, umyć i zetrzeć na tarce o oczkach: marchewkę "drobna łezka", cukinię na najgrubszych (jeśli mamy starszą cukinię oczyścić ją z pestek, młodą ścieramy w całości) i pozostawić na sicie, aby odciekały z wytwarzającego się soku.
Cebulę ścieramy dopiero kiedy ciasto będzie gotowe, ścieramy ją na najdrobniejszych oczkach bezpośrednio do ciasta.
Pestki słonecznika zrumienić bez tłuszczu na patelni, uważając, aby ich nie spalić (można dodać nieprażone, ale takie są smaczniejsze i bardziej aromatyczne). 
Jajka, wraz z miękkim masłem ubić mikserem na puszystą masę. Następnie, nie przerywając miksowania, dodawać na przemian, trochę wody gazowanej i łyżkę stołową mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia. Na koniec doprawić je solą, pieprzem oraz gałką i jeszcze raz wszystko porządnie zmiksować.
Ciasto odstawić na ok. pół godziny, aby "odpoczęło".
Po tym czasie dodać do ciasta odsączone na sicie warzywa i pestki słonecznika, oraz startą na puree cebulę, dobrze wszystko wymieszać.
Gofrownicę nasmarować olejem i piec gofry aż będą złotobrązowe.

*te składniki dodałam od siebie.


Źródło: J. Muras "Podwieczorek - małe popołudniowe co nieco" 



6 komentarzy:

  1. W takiej wersji jeszcze nie jadłam, zachęcające.
    Pozdrawiam i zapraszam do polubienia mojego facebooka https://www.facebook.com/pysznosci.kociolek

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Nigdy nie jadłam gofrów na wytrwanie :) Gdybym miała gofrownicę to na pewno spróbowałabym je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wytrawne gofry, są super. W tych zakochałam się od pierwszego kęsa.

      Usuń
  3. ale ciekawy pomysl na gofry

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta