Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

27 listopada 2013

Pizza z brokułami

Bardzo lubię brokuły, dlatego gdy u Mariki zobaczyłam apetycznie wyglądającą pizzę z brokułami, wiedziałam, że muszę ją przyrządzić.
Jak powiedziałam, tak zrobiłam, a efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania.
Pizza jest przepyszna!!! Już na stałe wpisuję ją do mojego domowego menu.
Polecam ją gorąco i Wam.
Ciasto również przyrządziłam z przepisu Mariki, nie dodałam jedynie do niego jajka i zamiast świeżych drożdży odważyłam się po raz pierwszy w życiu użyć drożdży suszonych w proszku.
Decyzja o dodaniu do ciasta drożdży instant była strzałem w 10. Ciasto bardzo szybko się zagniotło, nie lepiło się do rąk i właściwie niewiele było z nim roboty.
Od dziś do ciasta na pizzę biorę tylko suche drożdże.

Składniki:
Ciasto
  • 1/2 kg mąki pszennej,
  • 1/4 szkl oleju,
  • 1 opakowanie drożdży instant (7 g),
  • 1 niecała szkl ciepłej wody,
  • 1 łyżeczka cukru,
  • sól do smaku
Wierzch pizzy
  • 1 opakowanie mrożonych brokułów,
  • 1 średnia cebula,
  • kilka plasterków szynki lub innej wędliny (ja użyłam kiełbasę czosnkową),
  • 1 kulka mozzarelli,
  • przecier pomidorowy,
  • 2 ząbki czosnku,
  • zioła do pizzy,
  • 1 łyżeczka cukru,
  • sól do smaku

Wykonanie:
Ciasto
Wszystkie składniki wrzucić do dużej miski i zagnieść gładkie ciasto, wgniatając w nie jak najwięcej powietrza. Ciasto wyrabiać jakieś 10 minut.
Kiedy będzie gładkie i lśniące, pozostawić je w ciepłym miejscu pod przykryciem do wyrośnięcia.
Kiedy wyrośnie, rozwałkować je na wielkość foremki, w której będziemy piec pizzę. Można zrobić z ciasta niewysoki rancik po bokach.
Foremkę wyłożyć papierem do pieczenia, potem ciastem, a następnie rozłożyć na cieście pozostałe składniki wierzchu.

Wierzch
W garnku zagotować osoloną wodę z dodatkiem 1 łyżeczki cukru. 
Na wrzątek wrzucić brokuły i gotować aż będą więcej niż półmiękkie. Odcedzić.
Czosnek przecisnąć przez praskę, dodać go do przecieru pomidorowego, tak jak i zioła do pizzy.
Tak przygotowanym sosem posmarować ciasto w brytfance.
Następnie rozłożyć różyczki obgotowanego brokuła, cebulę pokrojoną w piórka oraz wędlinę pokrojoną w paseczki.
Na koniec ułożyć gdzieniegdzie plasterki mozzarelli.

Pizzę piec w 220 C przez 20-25 minut (piekarnik gazowy) - do suchego patyczka.

Z podanej tu porcji mąki wyszła mi pizza na grubym spodzie o wymiarach 36 x 20 cm.





14 komentarzy:

  1. Z brokułami musi smakować obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie tak smakuje - obłędnie! :)

      Usuń
  2. Bardzo się cieszę, że smakowała! Wygląda bardzo kusząco, aż zgłodniałam!
    Pozdrawiam cieplutko :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zniknęła w mgnieniu oka! Dziękuję za wspaniały przepis. Pozdrawiam! :)))

      Usuń
  3. i ja uwielbiam brokuly, kiedyś rzuciłam resztki tez jako dodatek i nie dość że fajnie wyglądala to jeszcze dobrze smakowała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie smak tej pizzy zupełnie zaskoczył, nie spodziewałam się, że brokuły w pizzy są takie smaczne.

      Usuń
  4. Chyba nigdy nie jadłam pizzy z brokułami. Wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zamiast mozzarelli może być ser veta ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy pizzy z fetą nie robiłam, ale zawsze można spróbować zrobić mały eksperyment.

      Usuń
  6. Dobry przepis 2/10. Ciasto wyszło twarde i ćieńkie, ledwo dało się je pokroić. Nie polecam przepisu na ciasto. Lepiej robić z żywych drożdży!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czemu się nie udało. Mi wyszło i jak widać nie tylko mi, bo przepis jest również sprawdzony przez Dzikowca.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta