Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

5 października 2013

Rożki z zielonym ryżem

Składniki:
  • 1opakowanie ciasta francuskiego,
  • 1 mała cebula,
  • 1 opakowanie mrożonego szpinaku,
  • 1 jajko,
  • 2 łyżki ugotowanego ryżu,
  • sól,
  • pieprz,
  • gałka muszkatołowa
  • olej do smażenia

Wykonanie:
Szpinak rozmrozić, osączyć na sicie z nadmiaru wody.
Cebulę pokroić w drobną kostkę, zeszklić na oleju, dodać szpinak, przesmażyć całość.
Do szpinaku dodać ugotowany ryż. Doprawić wszystko do smaku, dokładnie wymieszać.
Płat ciasta francuskiego pokroić na kwadraty. Na każdym kwadracie ciasta kłaść farsz szpinakowy, Następnie zlepiać ciasto po przekątnej, tak, aby powstały trójkąciki, dociskając dokładnie brzegi. Każdy pasztecik smarować roztrzepanym jajkiem.
Piec w temp 165-170 C przez 20 minut. 

Źródło: "101 przepisów na pierogi, pyzy, knedle"



11 komentarzy:

  1. U mnie dziś też ciasto francuskie w roli głównej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam. I też ze m.in. szpinakiem. :)

      Usuń
  2. a już myślałam, że ten ryż taki serio zielony, zielony! :D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy po raz pierwszy przeczytałam nazwę potrawy, miałam takie samo skojarzenie. Myślałam, że to nowy gatunek ryżu :)

      Usuń
  3. Takiego połączenia jeszcze nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja chcę tylko poinformować o poleceniu tego bloga. Przepisy stąd są naprawdę świetne, tutaj link z notki: http://opowiadaniaeni.blogspot.com/2013/10/blog-ktory-polecam.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za polecenie "Skarbnicy Smaków" oraz za miły komentarz. Cieszę się, że moje propozycje kulinarne przypadły Ci do gustu. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Świetna przekąska, znakomicie nadaje się na przystawkę imprezową i nie tylko :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta