Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

28 września 2013

Warzywna zupa z kalarepką

Pierwowzór tej zupy pochodzi z książki "Dr. Oetker - Łatwe zupy". Nie byłabym jednak sobą, gdybym nie wprowadziła zmian. Przede wszystkim zastąpiłam bulion z kostki, własnoręcznie ugotowanym wywarem z drobiu, a zamiast szynki występującej w oryginalnym przepisie, użyłam gotowanego mięsa kurczaka, na którym gotowałam wywar. 
Do zupy dosypałam natki pietruszki, choć przepis mówił o szczypiorku. Tę zmianę musiałam wprowadzić, ponieważ nie było szczypiorku w sklepie.  Patrząc jednakże na całokształt, wydaje mi się, że szczypiorek byłby zdecydowanie lepszy, uczyniłby zupę jeszcze bardziej pikantną w smaku.

Składniki:
  • 1,5 l wywaru drobiowego,
  • mrożona włoszczyzna - sypnęłam "na oko", 
  • 1 kalarepka,
  • 2 łyżki stołowe drobnego makaronu (u mnie gwiazdki),
  • sól,
  • pieprz,
  • gałka muszkatołowa,
  • posiekana zielenina: natka pietruszki lub szczypiorek

Wykonanie:
Do gorącego, osolonego wywaru z kurczaka dodać mrożoną włoszczyznę oraz startą na tarce o najgrubszych oczkach kalarepkę. Gotować, aż warzywa będą miękkie.
Pod koniec gotowania zupy, na tyle minut, ile producent makaronu przeznaczył na jego ugotowanie, dosypać makaron do zupy i go w niej ugotować do miękkości.
Doprawić zupę pieprzem oraz gałką muszkatołową, a następnie dodać posiekaną zieleninę oraz podrobione ugotowane mięso kurczaka.
Gotowe.


2 komentarze:

  1. wieki całe nie jadłam kalarepy a juz zupy to chyba nigdy, ale zapowiada sie pysznie

    OdpowiedzUsuń
  2. O widzisz, kiedyś robiłam podobną zupkę, tylko jeszcze z dodatkiem groszku i kalafiora i zapomniałam zrobić zdjęcie. Kalarepka w zupie smakuje wspaniale - rozpływa się w ustach.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta