Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

21 września 2013

Schab w sosie koperkowym

Schab w sosie koperkowym - danie przyrządzane w dzieciństwie przez moją Mamę, zupełnie  przeze mnie zapomniane.
Dzięki Dzikowcowi odświeżyłam sobie pamięć i pomysł na obiad miałam gotowy :).
Schab przyrządziłam jednakże szybszym sposobem, bez marynowania mięsa.

Składniki:
  • 1/2 kg schabu środkowego,
  • 1 duża cebula,
  • 1 pęczek koperku,
  • 1-2 liście laurowe,
  • kilka ziaren ziela angielskiego,
  • tłuszcz do smażenia,
  • 0,5 - 1 łyżeczki mąki pszennej do zagęszczenia sosu (zależy jak gęsty chcemy mieć sos),
  • sól,
  • pieprz

Wykonanie:
Schab kroimy na plastry grubości 1 cm, solimy, oprószamy pieprzem. Następnie obsmażamy na patelni na tłuszczu z obu stron, aż stanie się biały.
Obsmażone mięso przekładamy do garnka, w którym będziemy je dusić, zaś na patelnię wrzucamy pokrojoną na plasterki cebulę i smażymy ją aż będzie szklista.
Gotową cebulę dodajemy do garnka z mięsem.
Na patelnię nalewamy trochę wody i zagotowujemy ją na wolnym ogniu, aby zebrać pozostałe w naczyniu smaki, czyniąc w ten sposób sos bardziej esencjonalnym (tzw. deglasacja).
Zagotowaną wodę z patelni zlewamy do garnka z mięsem i cebulą.
Podlewamy jeszcze trochę wody do garnka, dorzucamy liście laurowe oraz ziele angielskie i dusimy całość na wolnym ogniu, pod przykryciem.
Na 5-7 minut przed końcem duszenia zagęszczamy sos mąką wymieszaną na gładką masę z niewielką ilością wody oraz dosypujemy drobno posiekany koperek.
Gdy zachodzi taka potrzeba, doprawiamy sos do smaku solą i pieprzem.


3 komentarze:

  1. Oooo :)Bardzo się cieszę, że mój przepis się przydał :))))

    OdpowiedzUsuń
  2. schabu jeszcze tak nie robiłam, ale podoba mi sie bardzo to danie i zawsze to jakaś odmiana

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta