Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

18 sierpnia 2013

Serowo - ziemniaczane gofry na słodko

Zachęcona wytrawnymi goframi z ziemniaków, postanowiłam przyrządzić ich słodką wersję na weekendowe śniadanie, tym bardziej, że zostało mi trochę ziemniaków z obiadu.
Podaję Wam takie proporcje, jakie sama zastosowałam, jednakże następnym razem dałabym więcej ziemniaków, bo gdy w cieście przeważa ser, jest ono bardzo lepkie.

Składniki:
  • 200 g ugotowanych zimnych ziemniaków,
  • 1 kostka twarogu (u mnie 230 g),
  • 1/2 kostki masła,
  • 3 jajka,
  • 50 g mąki,
  • 2 łyżki cukru pudru,
  • 1/2 łyżeczki cynamonu,
  • szczypta gałki muszkatołowej,
  • szczypta soli,
  • olej do smarowania gofrownicy

Wykonanie:
Ser i ziemniaki przepuścić przez praskę, wbić jajka. 
Dodać cukier puder, sól, gałkę muszkatołową oraz cynamon, wszystko razem dokładnie wymieszać.
Masło rozpuścić, przestudzić, dolać do w/w składników - wymieszać.
Dosypać mąkę - wymieszać.
Rozgrzać gofrownicę. Gorącą posmarować olejem.
Kłaść łyżką porcje ciasta, rozsmarowując je po powierzchni płytek grzewczych niezbyt grubą warstwą (inaczej będą się rozdzielać na pół podczas otwierania gofrownicy). 
Smarować olejem gofrownicę przed każdym nałożeniem ciasta. W tym cieście przeważa twaróg przez co jest ono bardzo lepkie, należy więc zapobiec zbytniemu przywieraniu.
Upieczone gofry studzić na kratce, inaczej staną się gumowate.
Podawać je z dżemem lub posypane cukrem pudrem. 




Warzywa psiankowate 2013

4 komentarze:

  1. Wyglądają wspaniale, świetna ta wersja. Jestem dopiero co po śniadaniu dzisiaj, a znów zrobiłam się głodna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. o takich nie słyszałam :) i chętnie bym spróbowałą

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta