Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

27 sierpnia 2013

Sałatka ziemniaczana z curry

Sałatki ziemniaczane bardzo popularne w kuchni amerykańskiej, w Polsce są właściwie rzadkim gościem na stołach.
Jest to tym bardziej dziwne, że nasza kuchnia "ziemniakiem stoi" i właściwie bez tego warzywa nie wyobrażamy sobie tradycyjnego, domowego obiadu.
Sama do tej pory nigdy nie przyrządzałam sałatek ziemniaczanych i ta jest pierwsza, lecz z pewnością nie ostatnia. 
Do jej zrobienia skłoniła mnie kulinarna ciekawość, akcja Ani oraz gość, którego chciałam podjąć czymś innym niż zazwyczaj :).
Przede wszystkim zaintrygował mnie dodatek curry do ziemniaków, jakoś nie mogłam sobie wyobrazić tego połączenia (które okazało się niezwykle smaczne).
Kolejnym punktem była prostota składników oraz wykonania. Same plusy! :) 
Tak więc czym prędzej zabrałam się do pracy.

Składniki:
  • 3-4 ziemniaki ugotowane w mundurkach,
  • 1 kwaskowe jabłko,
  • 1 duża cebula,
  • 1 łyżeczka soku z cytryny,
  • 1/2 szkl gęstej śmietany,
  • sól,
  • pieprz,
  • curry

Wykonanie:
Ziemniaki ugotować w osolonej wodzie.
Ugotowane przestudzić, obrać i pokroić w grubą kostkę, oprószyć pieprzem. Następnie skropić je sokiem z cytryny i wstawić do lodówki na 30 minut.
Na chwilę przed upłynięciem 30 minut pokroić cebulę oraz jabłko w drobną kostkę (jabłko na końcu, aby nie ściemniało) i połączyć z ziemniakami wyciągniętymi z lodówki.
Schłodzoną śmietanę wymieszać z curry, dodać do sałatki i całość delikatnie wymieszać.
Podawać do pieczonego kurczaka.
P.S. Smakuje lepiej, niż wygląda na zdjęciu :).

Źródło: Hanna Szymanderska "Ziemniaki w mojej kuchni"





Warzywa psiankowate 2013

6 komentarzy:

  1. A ja podobną sałatkę robiłam według przepisu kuchni skandynawskiej ;) Cieszę się, że dodajesz tyle przepisów do akcji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę sprawdzić Twoją wersję.
      Co do akcji - wiesz, że możesz na mnie liczyć :).

      Usuń
  2. Uwielbiam takie nowości! Wygląda super smacznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Dla mnie to też była nowość.

      Usuń
  3. fajny przepis, ja bardzo lubię ziemniaczane sałatki ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Ja też je polubiłam i z pewnością jakąś jeszcze przyrządzę.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta