Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

8 sierpnia 2013

Sałatka z ciecierzycą i czerwoną fasolą

Sałatka wg mojego pomysłu, zrobiona z tego, co akurat było pod ręką.

Składniki:
  • 1 zielona papryka,
  • 3 ogórki kwaszone,
  • 1/2 puszki ananasa,
  • 1 puszka czerwonej fasoli,
  • 1 puszka ciecierzycy,
  • nieduży kawałek żółtego sera (na moje oko 10 dkg),
  • mały grecki jogurt naturalny ,
  • 1 łyżka ketchupu.
  • sól,
  • pieprz

Wykonanie:
Paprykę oczyścić, pokroić w kostkę. Tak samo postąpić z serem, ogórkami oraz ananasem. 
Fasolę i ciecierzycę osączyć na sicie.
Wszystkie składniki wsypać do miski i wymieszać.
Jogurt wymieszać z ketchupem, dodać do warzyw, doprawić do smaku solą i pieprzem. Wymieszać dokładnie i odstawić na jakiś czas do lodówki, aby sałatka się "przegryzła".

Jogurt można zastąpić kilkoma łyżkami majonezu. Ja za majonezem nie przepadam, stąd jogurt w mojej sałatce.
Uwaga! Moim zdaniem do sałatki nadaje się tylko i wyłącznie jogurt typu greckiego. Tym razem kupiłam inny, który wg zapewnień producenta na opakowaniu, miał być gęsty, no i właśnie - miał być i na tym się skończyło - na napisie na opakowaniu.


1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta