Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

17 lipca 2013

Pasta primavera

"Primavera" to po włosku "wiosna" i takie jest to danie - kuszące zielenią jak wiosenna przyroda budząca się do życia.
Jest ono także doskonałym sposobem na wykorzystanie zalegających w zamrażalniku warzywnych mrożonek, w końcu mamy już świeże warzywa.
Przepis znalazłam u Ani, jednakże swoim zwyczajem wprowadziłam modyfikacje - dodałam cebulę dymkę oraz smażoną pierś kurczaka.
Zagapiłam się też nieco podczas gotowania warzyw - za bardzo ugotowałam groszek, więc dogotowałam go do miękkości, wyłowiłam łyżką cedzakową i odłożyłam do miski. Tym samym brokuły musiałam również gotować oddzielnie (w tej samej wodzie) i ugotowane oraz odcedzone z wody odłożyłam do tego samego naczynia co groszek. Miękkie obydwa warzywa dodałam do gotowego już sosu i je tylko w nim zagrzałam, aby były gorące jak pozostałe składniki.


Składniki:
  • 1 duża pierś kurczaka,
  • 1 szkl mrożonego groszku,
  • 1/2 opakowania mrożonych brokułów,
  • 1 mała cukinia,
  • 2 cebule dymki,
  • 2-3 ząbki czosnku,
  • 1/2 - 3/4 szklanki bulionu drobiowego,
  • 2 duże pomidory sparzone i obrane ze skórki,
  • 100 g śmietany (u mnie 12%),
  • sól,
  • 1/2 łyżeczki cukru,
  • biały pieprz,
  • przyprawa do kurczaka,
  • suszona bazylia,
  • tarty ser,
  • masło do smażenia

Wykonanie:
Mięso pokroić w kostkę, posolić i posypać przyprawą do kurczaka - odstawić, aby przeszło przyprawami.
W garnku wstawić wodę - osolić i lekko posłodzić. Na wrzątek wrzucić groszek i ugotować do miękkości, wyłowić łyżką cedzakową do miski. Do tej samej wody wrzucić brokuły i ugotować. Gotowe odcedzić z wody i dodać do miski z groszkiem.
Na patelni rozgrzać masło, obsmażyć na nim kurczaka. Następnie dodać pokrojoną w piórka cebulę wraz z pokrojonym szczypiorkiem, lekko posolić, posypać białym pieprzem. Zeszklić cebulę. Dodać obraną i pokrojoną w kostkę cukinię (młodziutką cukinię można pokroić wraz ze środkiem, starszą należy oczyścić z pestek) oraz przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku. Smażyć chwilkę (2 minuty), następnie dodać sparzone i obrane ze skórki pomidory pokrojone na mniejsze części. Poddusić całość przez kolejne 2 minuty. Na patelnię dodać bulion drobiowy i śmietanę. Dusić całość, mieszając od czasu do czasu, aby się nie przypaliło,  na małym ogniu 10 minut dodając do sosu starty ser (zagęści on sos), suszoną bazylię oraz ugotowane wcześniej brokuły i groszek, tak, aby warzywa zdążyły się zagrzać. 
Podawać z makaronem spaghetti. Przed podaniem można jeszcze potrawę posypać po wierchu serem.



4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Właśnie takie jest :)

      Usuń
  2. bardzo apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Nie tylko wygląda, ale i smakuje pysznie. Z pewnością do niego wrócę.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta