Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

22 lipca 2013

Czekoladowe ciasto z wiśniami


Zachciało mi się ciasta z wiśniami, takiego najprostszego. 
Przejrzałam kilka przepisów w swojej biblioteczce i wszystkie wydały mi się dziwnie skomplikowane, na dokładkę zawsze brakowało mi jakiegoś składnika :). 
Nie mając wyboru, sama wykombinowałam proste kręcone, wiśniowe ciasto z podstawowych składników, które miałam w domu.

Składniki:
  • 4 jajka,
  • 200 g masła lub margaryny,
  • 1,5 szkl mąki,
  • 1 szkl cukru,
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 1 duży cukier waniliowy (30 g),
  • 2 czubate łyżeczki kakao,
  • 1/2 kg wiśni

Wykonanie:
Wiśnie umyć, osuszyć i wydrylować. Masło (lub margarynę) rozpuścić i ostudzić.
Do miski wbić jajka, wsypać oba rodzaje cukru i ubić mikserem na puszystą masę.
Następnie ubijając na najniższych obrotach stopniowo dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz kakao (najlepiej po jednej łyżce). Miksować do uzyskania jednolitej masy.
Nie przerywając miksowania dolewać powoli rozpuszczony, zimny tłuszcz. Zmiksować wszystko.
Ciasto wylać do tortownicy wysmarowanej masłem i wysypanej tartą bułką lub wyłożonej papierem do pieczenia (co kto woli).
Na wierzchu ułożyć wydrylowane wiśnie.
Piec 45-50 minut w temp 200 C.





Przepis dodaję do akcji

5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. W takim razie łyżeczka w dłoń i smacznego :)

      Usuń
  2. sama rozkosz ;) wiśnie i czekolada

    OdpowiedzUsuń
  3. zalosny wyglad , taki pewnie smak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żałosne to jest krytykowanie czegoś, czego się nawet nie zrobiło i nie zjadło oraz żałosny jest brak odwagi by tę krytykę podpisać.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta