Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

15 czerwca 2013

Łopatka wieprzowa w ziołach prowansalskich

Składniki:
  • 1 kg łopatki wieprzowej,
  • 1/2 średniej główki czosnku,
  • sól wg uznania,
  • zioła prowansalskie,
  • smalec do pieczenia
Przeciskamy czosnek przez praskę i mieszamy dokładnie z solą, aż utworzą jednolitą masę. Następnie nacieramy nią mięso, po czym obsypujemy je ziołami prowansalskimi. Wstawiamy łopatkę do lodówki na dłuższy czas (najlepiej na noc), niech przejdzie dokładnie wszystkimi aromatami.
Przekładamy mięso do naczynia, w którym będzie się piekło, dokładamy smalcu (wiem, że niezdrowy, ale wg mnie najlepsze pieczyste wychodzi na smalcu) i pieczemy pod przykryciem 1 - 1 godz i kwadrans w 200 C.
Podczas pieczenia, co jakiś czas, polewamy pieczeń sosem, który się wytworzył, aby mięso nie było suche - im częściej, tym lepiej.
Upieczone mięso pozostawiamy przykryte w naczyniu, w którym się piekło aż do wystygnięcia. Zimne przekładamy na talerz i wstawiamy do lodówki.
Tym sposobem mamy domowej roboty wędlinę, idealną na kanapki.



2 komentarze:

  1. bardzo lubię takie domowe mięska

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, i ja piekłam w ten weekend :) Tylko nie łopatkę, a pierś z kurczaka. Bardzo apetycznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta