Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

7 maja 2013

Makaron penne z sosem serowym i brokułami

Przepis podpatrzony u Izy, był doskonałym pomysłem na szybki obiad. U mnie w wersji bezmięsnej.

Składniki:
  • Makaron rurki,
  • 1/2 szkl startego sera (u mnie mozarella),
  • 1 kostka śmietankowego serka topionego a 100 g,
  • 1/2 szkl śmietany 12 %,
  • 3/4 szkl mleka (dałam więcej, bo sos był bardzo gęsty),
  • 1 łyżka mąki pszennej,
  • 1-2 łyżki masła,
  • kilka różyczek brokuła,
  • sól, 
  • biały pieprz, 
  • gałka muszkatołowa

Wykonanie:
Obgotowujemy brokuła na półtwardo w osolonej wodzie. Osobiście ugotowałam go w takim czasie, aby podać gorący. Gdybyśmy źle wyliczyli czas i warzywo ugotowało nam się wcześniej niż cała reszta, zostawmy je w gorącej wodzie, aby nie ostygło.

Na patelni robimy jasną zasmażkę z rozpuszczonego masła i mąki pszennej, cały czas mieszając, aby nie było grudek. Następnie dolewamy powoli mleko oraz śmietanę, rozprowadzając z zasmażką na gładki sos, bez grudek. Dodajemy starty ser i serek topiony (serek topiony można pokroić w mniejsze kawałki, łatwiej i szybciej się rozpuści). Cały czas wszystko mieszamy.
Gdyby sos wyszedł nam zbyt gęsty dolewamy mleka. Całość doprawiamy do smaku.
Podajemy z makaronem penne (rurki) ugotowanym al dente. Na wierzch kładziemy ugotowane różyczki brokuła.



4 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta