Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

24 maja 2013

Colcannon - irlandzkie placki z ziemniaków

Placki z gotowanych ziemniaków rodem z Irlandii. Te tutaj powstały z kompilacji dwóch przepisów.

Składniki:
  • 1 kg mączystych ziemniaków,
  • 1 łyżka masła,
  • 1 pęczek dymki wraz z częścią szczypioru,
  • 1/2 kg kapusty (w oryginale włoskiej, u mnie pekińskiej),
  • mąka do obtoczenia,
  • olej do smażenia,
  • sól, pieprz

Wykonanie:
Ugotować ziemniaki w osolonej wodzie, odcedzić i przestudzić. Ciepłe utłuc z dodatkiem masła tłuczkiem do ziemniaków.
Z włoskiej kapusty usunąć pierwsze liście oraz głąb i drobno ją poszatkować, po czym ugotować do miękkości w osolonej wodzie. Ugotowaną kapustę dokładnie odsączyć z wody.
Dymkę posiekać wraz z częścią szczypioru, następnie zeszklić na maśle, aż będzie miękka.
Poszatkowaną kapustę oraz usmażoną dymkę dodać do ugniecionych ziemniaków, doprawić solą oraz pieprzem, całość dokładnie wymieszać. Gdyby okazało się, iż ciasto jest za rzadkie dosypać mąki (ja tak zrobiłam).
Wilgotnymi dłońmi formować placki, obtoczyć każdy placek w mące i usmażyć na oleju.


6 komentarzy:

  1. Lubię wszelkie placuszki i myślę, że te również by mi smakowały:) Bardzo ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie pisałam u Ciebie komentarza, ale od wielu miesięcy czerpię inspiracje z Twojego bloga, wielkie dzięki za te pomysły i za to, że prowadzisz swojego bloga!
    Te placuszki na 100% wykorzystam u siebie.
    No i czekam może na jakieś dania grzybowe/serowe, bo te lubię najbardziej : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak bardzo miły komentarz. To dla mnie niezmiennie największa motywacja.
      Pozdrawiam serdecznie :)))

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta