Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

22 kwietnia 2013

Kotlety z selera w orzechowej panierce

Nieskomplikowane wegetariańskie danie, które posmakuje nawet mięsożercom :)

Składniki:
  • 1 seler,
  • 1 puszka orzeszków ziemnych, 
  • 1 jajko,
  • sól,
  • pieprz,
  • mąka do obtaczania,
  • olej do smażenia

Wykonanie:
Seler obrać, pokroić na 1 cm plastry i ugotować do miękkości w lekko osolonej wodzie.
Orzeszki rozdrobnić np. rozcierając je w moździerzu - mają się nadawać na panierkę.
Ugotowane plastry selera posypać pieprzem z obu stron, następnie obtoczyć w mące, roztrzepanym jajku i rozdrobnionych orzeszkach ziemnych. Smażyć na oleju na złoto z obu stron.

Użyłam orzeszków solonych do panierki, więc uważałam z solą podczas gotowania warzywa w wodzie, oraz nie soliłam zbyt dużo jajka przeznaczonego do obtaczania kotlecików.



8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję. To przepis mojej koleżanki, która jest wegetarianką.

      Usuń
  2. Interesujące. Nigdy nie jadłam podobnych kotletów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście są interesujące w smaku. Też takich kotletów nie jadłam, póki nie poczęstowała mnie nimi koleżanka. Tak mi przypadły do gustu, że sama je zrobiłam.

      Usuń
  3. O selerowych słyszałam wiele razy, choć jeszcze nie jadłam. Orzechowa panierka - świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny pomysł... szybkie kotleciki lubię takie

    OdpowiedzUsuń
  5. fajne ciekawa jestem jak smakują, bo wieki temu chyba ze 20 lat u kogoś jadłam własnie z selera ale wtedy jakoś nie bardzo mi podeszły

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakują intrygująco, tak bym to określiła. Orzeszki w panierce dodają im dodatkowego smaczku. Ja z pewnością do nich wrócę.
      Nawet mój pies zjadł z apetytem, bo oczywiście musi wszystkiego spróbować :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta