Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

27 kwietnia 2013

Babka poznańska

Tę babkę upiekłam na tegoroczną Wielkanoc i zupełnie o niej zapomniałam. Dziś nadrabiam zaległości i publikuję przepis. W końcu nie potrzeba świąt, aby upiec coś smacznego.

Składniki:
  • 4 jajka,
  • 1,5 szkl cukru,
  • 1,5 szkl mąki ziemniaczanej,
  • 0,5 szkl mąki pszennej,
  • 1 kostka masła,
  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia (dałam 2 - cztery wydało mi się zbyt dużo),
  • sok i skórka otarta z 1 cytryny

Wykonanie:
Masło rozpuścić i wystudzić.
Do miski wbić jajka, dosypać cukier i ubić na puszystą masę. Następnie, nie przerywając miksowania, dodawać stopniowo przesianą mąkę pszenną wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz mąkę ziemniaczaną. Na tym etapie ciasto będzie gęste.
Potem do ciasta wlewać powoli ostudzone masło, miksując wszytko na wolnych obrotach. Na koniec dodać sok z cytryny oraz otartą skórkę i jeszcze raz wszystko zmiksować.
Formę wyłożyć papierem do pieczenia albo wysmarować masłem i wysypać tartą bułką. Do foremki wylać ciasto.
Piec w 200 C przez 45-50 min (do suchego patyczka).

Źródło: T. Barowicz - "Kuchnie regionalne"


2 komentarze:

  1. babkę to ja zawsze z chęcią sobie zjem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się - taką wspaniałą babkę można piec codziennie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta