Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

2 marca 2013

Zupa z kapusty pekińskiej.

  Zostało mi pół dużej główki kapusty pekińskiej, z którą nie bardzo miałam co zrobić. Do głowy przyszła mi więc zupa warzywna z jej dodatkiem. Poszperałam jeszcze po szafkach i oto co mi wyszło :).

Składniki:
  • 2,5 l bulionu drobiowego,
  • 1 duża marchew,
  • 1 średnia pietruszka,
  • 1/4 średniego selera,
  • 1/2 pora,
  • 1/2 dużej główki kapusty pekińskiej,
  • 1 puszka pomidorów w kawałkach,
  • 1 malutki koncentrat pomidorowy a 80 g (opcjonalnie - ja dodałam, aby zupa była bardziej pomidorowa w smaku),
  • 1/4 szkl kaszy jaglanej,
  • posiekany koperek,
  • sól,
  • pieprz,
  • cukier,
  • sok z cytryny

Wykonanie:
   Z drobiu i osolonej wody gotujemy bazę do zupy. Kiedy się dobrze nagotuje dorzucamy wszystkie warzywa oprócz kapusty pekińskiej i gotujemy dalej. 
   Kiedy warzywa będą półmiękkie dodajemy posiekaną kapustę pekińską, puszkę pomidorów wraz z zalewą oraz koncentrat pomidorowy. Wszystko mieszamy i gdy kapusta straci nieco na objętości doprawiamy zupę do smaku przyprawami.
   Ugotowane warzywa korzeniowe wyciągamy z zupy, przestudzone trzemy na tarce o grubych oczkach i dodajemy z powrotem do garnka. Pora wyrzucamy, nie przyda się nam już do niczego.
   Kaszę płuczemy na sitku pod zimną wodą, potem przelewamy ją wrzątkiem, aby straciła goryczkę i wsypujemy ją do gotującej się zupy na jakieś 30 minut przed końcem gotowania. Podczas gotowania się zupy wraz z kaszą mieszamy wszystko od czasu do czasu, aby nie porobiły się grudki.
   Do gotowej zupy wsypujemy posiekany koperek.

Zupa z kapusty pekińskiej

11 komentarzy:

  1. fajna zupa ;)) u mnie tez dziś była na obiad taka z "resztek" ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. jutro ją robię..... :-)narobiłaś mi smaku a potrzebne składniki mam w lodówce
    Agatkowa Mama

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz robić, mam cały wielki gar zupy, więc się podzielę :)

      Usuń
  3. Brzmi niesamowicie intrygująco. Nigdy takiej nie robiłam, wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Rzeczywiście jest bardzo smakowita.

      Usuń
  4. Bardzo fajna zupa, mi zawsze zostaje kapusta pekinska, swietny pomysl zeby ja wykorzystac:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elexis zachęcam Cię do jej zrobienia. Z pewnością ugotuję ją, gdy zostanie mi pekińskiej w nadmiarze.

      Usuń
  5. Wszystko pięknie,ale proszę nie wyrzucaj "por-a" to same witaminy
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie zrobiłam błąd w odmianie pora? Dzięki za zwrócenie uwagi.
      Pora dlatego się pozbywam, bo nie lubię rozgotowanego. Oczywiście można go zostawić i zjeść, jeśli ktoś lubi.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Zrobiłam wersję bezmięsną i wyszła bardzo smaczna, mimo, że nie dodałam cukru, kaszy, koncentratu, pomidorów i cytryny. Dodałam za to więcej przypraw: ziele angielskie, liść laurowy, ziarna gorczycy i pieprzu, kozieradkę i cząber.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julko, zrobiłaś swoją własną wersję zupy. Świetnie, bo właśnie o to chodzi w gotowaniu, by mieć otwartą głowę i kombinować :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta