Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

9 marca 2013

Tarta z pieczarkami

Składniki:
Ciasto:
  • 250 g mąki,
  • 125 g masła lub margaryny,
  • 1 jajko,
  • 3 łyżki zimnej wody,
  • szczypta soli

Farsz:
  • 1/2 kg pieczarek,
  • 150 g zółtego sera (u mnie ser z dodatkiem ziół i chili, dzięki któremu tarta nabrała ostrości),
  • 3 łyżki śmietany,
  • 1 jajko,
  • 1 łyżka oleju do uduszenia pieczarek,
  • sól,
  • pieprz

Wykonanie:

   Na stolnicy siekamy nożem mąkę z dodatkiem masła i szczyptą soli, dodajemy wodę, wbijamy jajko i szybko zagniatamy kruche ciasto.
   Z ciasta formujemy kulę, owijamy ją w folię spożywczą i chowamy do lodówki na godzinę.
   W międzyczasie przygotowujemy farsz: umyte i obrane pieczarki kroimy w plasterki, po czym dusimy je na patelni na oleju bez żadnych przypraw. Pieczarki dusimy dotąd, aż odparuje sok puszczony przez grzyby. Miękkie odstawiamy na bok do przestygniecia.
   Do zimnych pieczarek dodajemy starty na tarce ser i śmietanę, doprawiamy do smaku i wszystko dokładnie mieszamy. Następnie do farszu wbijamy jajko i znów mieszamy.
   Formę do pieczenia tarty smarujemy masłem i wysypujemy tartą bułką.
   Schłodzone ciasto wyciągamy z lodówki. Rozwałkowujemy je cienko na stolnicy posypanej mąką na kształt naszej foremki do zapiekania i przekładamy do naczynia, wykładając nim dokładnie formę. Ciasto nakłuwamy gęsto widelcem.
   Podpiekamy je na złoto w temp. 180º C, po czym wyciągamy z piekarnika, wykładamy na podpieczony spód wcześniej przygotowane nadzienie i ponownie wstawiamy do piecyka. Piec dalej w nieco wyższej temperaturze (200º C) przez 15-20 minut (aż wierzch leciutko się zazłoci).

Tarta z pieczarkami

11 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na tartę:)Uwielbiam takie połączenie kruchego ciasta z pieczarkami i serem:) Muszę kiedyś wypróbować Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Ja uwielbiam wszystko, co jest z pieczarkami :)

      Usuń
  2. Robiłam kiedyś podobną, z dodatkiem pora. Była przepyszna :) Twoja wygląda znakomicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Mariko. Pieczarki i por - przemawia do mnie to połączenie smaków. Pozdrawiam gorąco!

      Usuń
  3. Świetna!Co tu więcej pisać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też bardzo lubię wszystko co pieczarkowe ;)) Świetna tarta

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam z pieczarkami!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tarty, koniecznie muszą wypróbować Twoją z pieczarkami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Taka wersja stanowczo do wypróbowania - u mnie pojawi się tarta pieczarkowa z tuńczykiem na zakończenie akcji pieczarkowej ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta