Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

26 marca 2013

Tamija - krokiety z fasoli

   W ramach akcji III Festiwal Kuchni Arabskiej ugotowałam już zupę, danie mięsne, więc tym razem kolej na coś dla jaroszy, a mianowicie krokiety z fasoli.

Składniki:
  • 500 g białej fasoli,
  • 2 cebule,
  • 4 ząbki czosnku,
  • 2 jajka,
  • posiekana natka pietruszki,
  • olej do smażenia,
  • sól,
  • pieprz,
  • ostra papryka
Wykonanie:
   Fasolę namoczyć przez noc w wodzie. Następnego dnia ugotować do miękkości w wodzie, w której się moczyła. Ugotowaną odlać i ostudzić po czym zmiksować blenderem na gładką masę.
   Cebulę obrać, pokroić w kostkę, zeszklić na tłuszczu dodając na patelnię, pod sam koniec smażenia, czosnek przeciśnięty przez praskę.
   Zawartość patelni dołożyć do zmiksowanej fasoli, wbić jajka, dosypać posiekaną natkę pietruszki oraz doprawić przyprawami do smaku. Całość dokładnie wyrobić na jednolitą masę.
   Wilgotnymi dłońmi formować kulki wielkości orzecha włoskiego, wrzucać na gorący olej i smażyć na rumiano w głębokim tłuszczu.*
   Tamiję podawać z ryżem po egipsku (przepis w następnym poście).

Źródło: M. E. Halbański - Potrawy z różnych stron świata

* Uwaga krokiety są bardzo kruche, dlatego proponuję formować małe kotleciki i smażyć je jak kotlety mielone. Gdy smażyłam je w głębokim tłuszczu i przemieszałam łyżką cedzakową, aby równomiernie się usmażyły ze wszystkich stron, część z nich całkowicie się rozpadła. Natomiast gdy smażyłam je tak jak napisałam powyżej, nie rozpadły się.
   Tak jak poradzono w książce, potrawę podałam z ryżem po egipsku i był to posiłek bardzo sycący. Moim zdaniem swobodnie można je podać jako samodzielne danie z dodatkiem jakiejś surówki.


(III Festiwal Kuchni Arabskiej

6 komentarzy:

  1. Lubię wszelkie pomysły na kotlety, z fasoli są super:)

    OdpowiedzUsuń
  2. i ja też bardzo lubię takie dania; ale mi smaku zrobiłaś

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na fasolowe kotleciki. Prosto i pysznie, tak jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziewczyny,kotlety zdecydowanie warte tego, by się o nie pokusić. Zaniosłam kilka sztuk do pracy - zrobiły furorę. Zdecydowanie do nich wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie uświadomiłam sobie przeglądając twoje posty, że coś u mnie kiepsko z odkrywaniem nowych smaków ostatnio, może wiosna mnie natchnie do działania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że natchnie, od tego jest wiosna :). Gorąco polecam ten przepis na wiosenne odkrywanie smaków.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta