Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

28 marca 2013

Ryż po egipsku

(III Festiwal Kuchni ArabskiejTo już ostatni wpis do akcji

Składniki:
  • 1 szkl surowego ryżu,
  • 2 szkl osolonej wody,
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego,
  • oliwa do smażenia

Wykonanie:
   Rozgrzewamy na patelni tłuszcz, wsypujemy surowy ryż i smażymy go, aż się zeszkli.
   Kiedy ryż będzie szklisty zalewamy go osoloną wodą, dodajemy przecier pomidorowy i gotujemy pod przykryciem aż będzie miękki.

Źródło: M. E. Halbański - Potrawy z różnych stron świata


6 komentarzy:

  1. Bardzo apetycznie wygląda. Muszę zrobić, nigdy takiego ryżu nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Polecam ten sposób gotowania ryżu. Gotowałam już go w ten sposób http://skarbnica-smakow.blogspot.com/2011/11/chinszczyzna-ewy.html
      jednakże nigdy z dodatkiem pomidorów.

      Usuń
  2. Fajny sposób na inne podanie ryżu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zupełnie inaczej wygląda na talerzu, inaczej też smakuje. Polecam :)

      Usuń
  3. no to ja kolejny przepis zapisuję; i na pewno wykorzystam

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny i szybki pomysł na przygotowanie ryżu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta