Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

16 marca 2013

Kurczak po marokańsku

   Od kiedy po raz pierwszy przyrządziłam tadżin z kurczaka z morelami i papryką jestem zachwycona połączeniem mięsa z suszonymi morelami. Dlatego, gdy na opakowaniu kaszy kus-kus znalazłam przepis na kurczaka po marokańsku, nie musiał on długo czekać na realizację, po prostu musiałam go wypróbować. Pominęłam jedynie zieloną paprykę, ponieważ nigdzie nie mogłam jej kupić.
  
Składniki:
  • 1/2 kg piersi kurczaka,
  • 1 duża marchew,
  • 1 duża czerwona papryka,
  • 1 duża cebula,
  • 1 średnia cukinia,
  • 100 g suszonych moreli,
  • 2 ząbki czosnku,
  • oliwa/olej do smażenia,
  • 1 szkl bulionu drobiowego,
  • sól,
  • pieprz,
  • kmin rzymski,
  • mielona kolendra,
  • cynamon
Wykonanie:
   Morele obgotować przez krótki czas we wrzątku, niech nieco zmiękną. Wodę z gotowania zachować. Wystudzone owoce pokroić w paski.
   Pierś drobiową umyć, osuszyć i pokroić w kostkę. Następnie oprószyć wszystkimi przyprawami i odstawić na bok. 
   Przygotować warzywa: marchew obrać, pokroić w słupki; cebulę obrać, pokroić w ćwiartki, a następnie w plasterki; paprykę umyć, oczyścić, pokroić na mniejsze części i potem w paski; cukinię umyć, nie obierać, pokroić w półplasterki.
   Na patelni obsmażyć mięso ze wszystkich stron, aż będzie białe. Dorzucić marchewkę, smażyć 2-3 minuty, dodać cebulę, posolić i zeszklić. Potem na patelnię wrzucić paprykę, cukinię i morele. Wlać bulion, wodę z moczenia moreli oraz dodać przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku. Całość doprawić do smaku przyprawami i dusić pod przykryciem do miękkości wszystkich składników.
   Podawać z kaszą kus-kus.  


Przepis dodaję do akcji III Festiwal Kuchni Arabskiej.


(III Festiwal Kuchni Arabskiej

12 komentarzy:

  1. Moniko to danie w sam raz dla mnie ;)) pyszności. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że lubisz takie kulinarne klimaty. W planach mam jeszcze dwa przepisy, tylko nie wiem czy uda mi się je zrealizować do końca akcji. Również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Mięso z suszonymi morelami smakuje wybornie. Uwielbiam to połączenie. Kurczak po marokańsku prezentuje się niezwykle apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój Połówek byłby w siódmym niebie jedząc takie danie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie tylko wygląda smakowicie, ale jest smakowite, również znalazłem przepis na opakowaniu kus-kus. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. osobiście do tego przepisu wrócę z całą pewnością nie jeden raz. Również pozdrawiam.

      Usuń
  6. Zaproszeni goscie byli pod wrazeniem, podniebienia popiesciło marokanskie danie znakomicie :)
    Przepis rewelacyjny!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie za tak miły komentarz!
      Cieszę się, że danie posmakowało. Osobiście też je bardzo lubię.
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta