Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

23 lutego 2013

Zupa porowo - serowa

   Pyszna i prosta w wykonaniu zupa, którą na stałe włączam do domowego menu. 
   Już dawno żadna zupa nie zachwyciła mnie swym smakiem tak jak ta. Tak bardzo mi smakowała, że jadłam ją dwa razy w ciągu dnia, co mi się zdarzyło po raz pierwszy w życiu. Jest tak dobra, że wybaczam jej bulion z kostki, który ma w składzie.

Składniki:
  • 1,5 l bulionu warzywnego z kostki,
  • 1/2 kg pora,
  • 400 g mieszanego mięsa mielonego,
  • 150 g pieczarek,
  • 1 opakowanie ziołowego serka topionego a 100 g,
  • 1 pęczek natki pietruszki,
  • olej do smażenia,
  • sól,
  • pieprz

Wykonanie:
   Mięso mielone usmażyć na oleju na patelni, rozgniatając je widelcem podczas smażenia, aby nie porobiły się grudki. Przesmażone mięso dodać do garnka z gorącym bulionem.  Bulion z dodatkiem mięsa cały czas gotować na wolnym ogniu pod przykryciem, przygotowując w międzyczasie pozostałe składniki.
   Pora umyć, przekroić wzdłuż na pół i pokroić w półplasterki. Pieczarki umyć, pokroić w plasterki. Na patelni rozgrzać olej, równocześnie wrzucić na nią pora z pieczarkami i dusić, aż grzyby będą półmiękkie. Uduszone warzywa przełożyć do garnka z bulionem i dalej gotować jakieś 15 minut.
   Pod koniec gotowania w niewielkiej ilości gorącej zupy rozpuścić serek topiony i płynny wlać do garnka. Na sam koniec dodać posiekaną natkę pietruszki. Doprawić do smaku i pogotować jeszcze chwilę.
   Podawać z pieczywem.

Źródło: Dr Oetker "Łatwe zupy"

Zupa porowo - serowa

5 komentarzy:

  1. ciekawa zupka mnie tez chyba by smakowała

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna zupa, robię podobną tylko z mięsem z kurczaka. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmm, ależ bym zjadła zupę :) porowa to jedna z moich ulubionych, ale z dodatkiem sera jeszcze nie próbowałam. Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam i tę zupę i każdą inną z dodatkiem sera - są pyszne. Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta