Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

4 lutego 2013

Tadżin z kurczaka z morelami i papryką

   Na wczorajszy obiad miało być zupełnie coś innego, jednakże kiedy zupełnym przypadkiem trafiłam na "Mirabelkowym Blogu" na ten przepis, wcześniejsze plany obiadowe odeszły w zapomnienie.
   Mój przepis różni się od przepisu Mirabelki, zmiany wymusiła na mnie zawartość szafek.

Składniki:
  • 1 pierś kurczaka,
  • 1 duża cebula,
  • 1 czerwona papryka,
  • 200 g suszonych moreli,
  • 1 szkl bulionu drobiowego,
  • 1/2 szkl wody,
  • 1/3 łyżeczki mielonego szafranu (można zastąpić kurkumą),
  • 1/3 łyżeczki mielonego kuminu,
  • 1/3 łyżeczki mielonej kolendry,
  • 1/3 łyżeczki cynamonu,
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru,
  • 1 łyżeczka miodu,
  • olej do smażenia,
  • sól,
  • pieprz

Wykonanie:
   Mięso pokroić w kostkę, doprawić solą oraz pieprzem, następnie odstawić i zająć się innymi składnikami.
   Morele zalać 1/2 szklanki wrzątku i gotować jakieś 10 minut, w tym czasie krojąc pozostałe składniki. 
   Obgotowane owoce wyjąć z garnka łyżką cedzakową, odstawić do wystygnięcia. Kiedy wystygną, pokroić je w paski. Wywar z gotowania moreli zachować.
   Cebulę obrać, przekroić na cztery i każdą ćwiartkę pokroić w plasterki. Paprykę oczyścić pokroić na mniejsze części, a potem w paski.
   Na patelni rozgrzać olej, zeszklić na nim cebulę. Dorzucić mięso i smażyć, aż będzie lekko rumiane, uważając, by nie przypalić cebuli. Dodać paprykę, morele oraz pozostałe przyprawy i smażyć 1 - 2 minuty, po czym wlać na patelnię bulion, wywar owocowy oraz miód. Dokładnie zamieszać.
   Całość dusić pod przykryciem 30 minut. Pod koniec duszenia potrawę można odkryć, aby sos lekko się zredukował.
   Tadżin podałam z kaszą kuskus.

Tadżin z kurczaka z morelami i papryką
 
   Z pewnością wrócę do tego dania nie jeden raz, gdyż jego smak mnie zachwycił.

7 komentarzy:

  1. bardzo lubie takie dania, ale mi Moniko apetytu zrobiłaś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znowu?! Kurczę zacznę mieć wyrzuty sumienia :)

      Usuń
  2. Też tak często mam, że plany to jedno a efekt końcowy idzie zupełnie inną drogą:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię dania, w których jest takie bogactwo smaków, tadżin idealnie się w to wpisuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, bogactwo smaków jest powalające.

      Usuń
  4. Nieraz dodawałam owoce do dań mięsnych z pozytywnym efektem i napewno tadżin pojawi się na moim stole

    Agatkowa Mama

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta