Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

1 grudnia 2012

Kurczak po baskijsku

   Przepis Pascala Brodnickiego, nie pamiętam już skąd wzięty. Kurczak smakuje duuużo lepiej, niż wygląda na zdjęciu, tak więc nie zrażajcie się jego prezencją i go przyrządźcie. Naprawdę warto.

 Składniki:
  • 1 kg pomidorów obranych ze skóry i pokrojonych w  ćwiartki,
  • 2 posiekane zielone papryki,
  • 2 posiekane cebule,
  • 3 posiekane ząbki czosnku,
  • 1 łyżka ostrej papryki w proszku,
  • 1 szkl białego wytrawnego wina,
  • 1 duży kurczak,
  • sól,
  • pieprz,
  • masło i oliwa do smażenia,
  • 1 pęczek posiekanej natki pietruszki
Wykonanie:
   W dużym, niezbyt głębokim garnku (koniecznie z przykrywką) rozgrzać 3 łyżki oliwy i zeszklić na niej cebulę, dodać pomidory, paprykę i czosnek. Wsypać paprykę w proszku i zalać 1/2 szkl wina. Przykryć i dusić przez 20 minut. Kurczaka (pozbawionego skóry) podzielić na 8 części, doprawić solą i pieprzem i obsmażyć na rumiano na oliwie połączonej z masłem. 
   Zrumienione mięso przełożyć do garnka z pomidorami, wlać pozostałe wino i dusić do miękkości (jakieś 40 minut). Przed podaniem dodać natkę pietruszki.

   Ten przepis robiłam już kilkakrotnie zawsze zamieniając jednak całego kurczaka na udka. Robiłam go zarówno z pomidorami świeżymi jak i z puszki, a nawet z przecierem pomidorowym. Za każdym razem smakuje dobrze, choć oczywiście najlepszy jest w wersji z pomidorami świeżymi.
   Dodawałam też różną paprykę: tylko zieloną, tylko czerwoną lub obydwa jej rodzaje - każda się sprawdza.
   Sos jest przepyszny. Właściwie mięsa jeść nie muszę, sam sos wystarczy :).

Kurczak po baskijsku

6 komentarzy:

  1. to ja zapisuję, bo kurczak wygląda genialnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Robialam go dzis,jest to taki pikantny kurczak w sosie pomidorowym jakby:) podalam go z kluskami slaskimi na które nałożylam odrobine pesto

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musiał smakować pysznie - takie bogactwo smaków.

      Usuń
  3. Ten kurczak jest faktycznie przepyszny. Ja troszkę zmieniłam przepis i zwykle obieram udka z kości, kroję na mniejsze kawałki i dopiero podsmażam. Wtedy mam gotową potrawę bez zabawy z kośćmi. Na prawdę polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się bardzo, że smakował. Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta