Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

9 grudnia 2012

Indyk po żywiecku w mojej wersji

Składniki:
  • 4 kotlety z piersi indyka,
  • 1 duża czerwona papryka,
  • 1 duża cebula,
  • 1 czubata łyżka masła,
  • 1 kubek wrzącej wody (więcej niż szklanka),
  • 1 warzywna kostka rosołowa,
  • 200 g jogurtu naturalnego (małe opakowanie),
  • 1/2 pęczka posiekanej natki pietruszki,
  • 1/2 łyżeczki cukru,
  • sól,
  • pieprz,
  • zioła prowansalskie,
  • sok z cytryny do smaku,
  • mąka do obtoczenia mięsa,
  • olej do smażenia

Wykonanie:
   Mięso lekko rozbić tłuczkiem, doprawić solą, pieprzem i lekko posypać ziołami prowansalskimi. Obtoczyć w mące i obsmażyć na patelni na oleju.
   Cebulę pokroić w drobną kostkę, paprykę w cienkie paski.
   W garnku, w którym będziemy dusić mięso rozpuścić masło, dodać łyżkę oleju i na gorącym tłuszczu zeszklić cebulę, dodając następnie paski papryki, smażyć, mieszając jeszcze ok. 4-5 minut, nie doprowadzając do zrumienienia.
   Do warzyw wlać rozpuszczoną we wrzątku kostkę rosołową, doprawić do smaku solą, pieprzem, sokiem z cytryny i cukrem. Sos ma być zdecydowany w smaku.
   Do garnka z sosem przełożyć obsmażone kotlety i dusić do miękkości mięsa.
Na kilka minut przed końcem gotowania, dodać jogurt do sosu, doprawić jeszcze ziołami prowansalskimi. Zagotować i podawać.

Inspiracją tego przepisu był "Indyk po żywiecku" z książki M. Caprari Kuchnia Polska 1500 przepisów.

Indyk po żywiecku

1 komentarz:

  1. Indyka nigdy nie miałam okazji próbować..chyba, że Babcia mi go kiedyś przemyciła, a ja myślałam, że to kurczak;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta